سونی با تلویزیون مقرون‌به‌صرفه جدید خود بازار را تصاحب می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی تلویزیون مقرون‌به‌صرفه‌ی Bravia XR A75K 4K OLED را با دو پورت HDMI 2.1 عرضه می‌کند.
تبلیغات

سونی با عرضه‌ی تلویزیون OLED 4K Sony Bravia XR A75K 4K با پشتیبانی از HDMI 2.1 قصد دارد بخش قابل‌توجهی از بازار را تصاحب کند. اگرچه هنوز اطلاعات قیمت این تلویزیون منتشر نشده است، برگه‌ی مشخصات آن می‌تواند نشان دهد قیمت آن کمتر از مجموعه تلویزیون‌های رده‌بالای این شرکت برای سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

به گزارش گیزموچاینا، A90K اولین تلویزیون QD-OLED سونی محسوب می‌شود، درحالی‌که A80K OLED نیز یکی دیگر از محصولات برتر با توانایی پشتیبانی از 4K است. A75K نیز تلویزیون OLED 4K است، اما مشخصات محدودتر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد که آن را به یکی از گزینه‌های عالی برای بخش میانی بازار تبدیل می‌کند. سونی همچنین اشاره کرد تلویزیون A75K می‌تواند قیمتی بالاتر از LG A1 (که هیچ پورت HDMI 2.1 ندارد و حدود ۹۰۰ دلار است) داشته باشد.

نمای روبه‌رو و کناری تلویزیون Bravia XR A75K 4K OLED

دو پورت HDMI 2.1 محتوای ویدئویی با کیفیت 4K با نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و ویژگی‌های VRR ارائه می‌دهند. A75K به دلیل ویژگی‌های خود گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به بازی خواهد بود. جالب اینجا است که A75K دارای پردازنده‌ی شناختی XR اختصاصی سونی است که پایه‌ی اصلی مدل‌های تلویزیون برتر آن محسوب می‌شود. بااین‌حال، بعضی از قسمت‌های طراحی دستگاه به منظور کاهش قیمت نهایی، تغییر کرده‌اند. برای مثال تغییراتی در سیستم‌ بلندگوی Acoustic Surface Audio صورت گرفته و این می‌تواند به معنای کاهش کیفیت کلی صدا نسبت به مدل‌های گران‌تر باشد.

تلویزیون سونی XR A75K 4K OLED در دو اندازه ۶۵ و ۵۵ اینچی عرضه می‌شود. این دستگاه سیستم‌عامل استاندارد Google TV را اجرا می‌کند و مجموعه‌ای از اپ‌های داخلی استریم ویدئو، کروم‌کست و گوگل اسیستنت را دارد. تا این لحظه، سونی اطلاعاتی درباره‌ی قیمت و زمان انتشار تلویزیون A75K منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات