استادیا و GeForce Now به تلویزیون‌های منتخب 2022 سامسونگ می‌آیند

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در CES از ویژگی جدیدی به نام Gaming Hub برای مدل‌های منتخب تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد.
تبلیغات

محبوب‌ترین راه برای بازی در تلویزیون، استفاده از کنسولی اختصاصی مانند پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس است. اما اکنون خدمات بازی ابری که برای اجرا به کنسول نیازی ندارند، در حال بهبود و پیشرفت هستند. در نمایشگاه CES ۲۰۲۲، سامسونگ از ویژگی جالبی در جدیدترین تلویزیون‌های خود رونمایی خواهد کرد که طرفداران سیستم‌های ابری و گیمینگ را خوشحال می‌کند.

به گزارش Cnet، این سرویس جدید که Gaming Hub نامیده می‌شود،‌ بخشی اختصاصی از سیستم منوی تلویزیون هوشمند جدید سامسونگ است و در چند ماه آتی راه‌اندازی می‌شود. طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ، کتابخانه‌های کامل بازی‌های ابری گوگل استادیا، Nvidia GeForce Now و Utomik دردسترس خواهند بود. کاربران می‌توانند کنترل‌کننده‌های شخص ثالث را، بدون نیاز به کنسول یا سخت‌افزار دیگر با تلویزیون جفت کرده و از تجربه‌ی بازی با تلویزیون هوشمند سامسونگ لذت ببرند. این هاب همچنین امکان دسترسی به بخش گیمینگ یوتیوب را برای دنبال کردن استریمرها فراهم می‌کند.

پشتیبانی از بازی‌های ابری داخلی در تلویزیون‌های هوشمند مسئله‌ی جدیدی نیست. ال‌جی از استادیا و GeForce Now (در حال حاضر در نسخه‌ی بتا) در تلویزیون‌های منتخب پشتیبانی می‌کند. استادیا در مدل‌های گوگل تی‌وی و اندروید تی‌وی، TCL ،Hisense و چند شرکت دیگر دردسترس است؛ در حالی‌که تلویزیون‌های منتخب Amazon Fire از Luna پشتیبانی می‌کنند.

گیمینگ هاب سامسونگ شامل دکمه‌هایی می‌شود که امکان دسترسی سریع به هر کنسول متصل را فراهم می‌کند و این شرکت در حال اضافه کردن چند ویژگی جدید مخصوص بازی به تلویزیون‌های جدید خود است. سال گذشته برای اولین بار، نسخه‌ی جدیدی از نوار بازی معرفی شد. همچنین حالتی به نام بزرگ‌نمایی (Zoom) وجود دارد که می‌تواند ویدئویی از یوتیوب را کنار بازی نمایش دهد؛ چنین قابلیتی برای زمانی که در مرحله‌ای گیر افتاده و به تماشای ویدئوی آموزشی‌ای که آن را توضیح می‌دهد نیاز دارید، عالی است.

تلویزیون‌های منتخب جدید ۲۰۲۲ دارای نرخ نوسازی متغیر ۱۴۴ هرتز خواهند بود؛ قابلیتی که برای بهره‌گیری از سریع‌ترین خروجی ویدیوی کارت‌های بازی رایانه‌های شخصی پیشرفته طراحی شده است. توجه داشته باشید این در حالی است که کنسول‌هایی مانند ایکس باکس سری ایکس و سونی پلی استیشن ۵ بیشینه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات