ال جی با تلویزیون‌های دالبی ویژن ۱۲۰ هرتز، تجربه بازی ویدئویی را بهبود می‌دهد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی عرضه قابلیت پشتیبانی از فرمت دالبی ویژن با کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای تلویزیون‌های C1 و G1 خود تأیید کرد.
تبلیغات

فرمت HDR دالبی ویژن در کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری X و سری S گنجانده شده است؛ اما نمایش این فرمت برای بسیاری از دارندگان این کنسول‌ها ممکن نیست. برخی از نمایشگرهای 4K مجهز به HDMI 2.1 امکان پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ هرتز یا دالبی ویژن برای بازی‌ها را دارند؛ اما همچنان محصولات اندکی وجود دارند که بتوانند هردوی این قابلیت‌ها را هم‌زمان در اختیار گیمرها بگذارند.

اما ال جی اعلام کرده است که فرم‌ور 03.15.27 که به‌صورت آپدیت برای برخی از دارندگان تلویزیون‌های C1 و G1 از راه رسیده، پشتیبانی از فرمت دالبی ویژن HDR و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای این محصولات به ارمغان می‌آورد. شرکت کره‌ای همچنین اعلام کرده است که فرم‌ور مذکور در تلویزیون‌های رده اول سال ۲۰۲۱ این شرکت حضور خواهد داشت.

تا ماه آینده میلادی، فرم‌ور جدید برای تلویزیون‌های اولد سری Z1، سری QNED99 و سری NanoCell NANO99 قابل دریافت خواهد بود. سایر تلویزیون‌ های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ال جی در حال پشت سر گذاشتن آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن قابلیتشان در پشتیبانی از دالبی ویژن هستند.

ال جی به‌طور دقیق مشخص نکرده است که آیا مدل‌های قدیمی‌تر تلویزیون‌های این شرکت نیز آپدیت فرم‌ور را دریافت خواهند کرد یا خیر؛ اما در گفتگوی این شرکت با فوربز اشاره شده که یک نرم‌افزار بتا به منظور پشتیبانی از 4K/120Hz برای برخی از تلویزیون‌های سال گذشته همچون مدل‌های CX و BX در حال آماده‌سازی است.

داشبورد گیم تلویزیون های ال جی

فرم‌ور جدید ال‌جی یک داشبورد بازی (Game Dashboard) هم برای کاربر به نمایش درمی‌آورد که به‌صورت منوی شناور است و به او کمک می‌کند علاوه بر انجام تنظیمات، از تنظیمات فعال نیز باخبر شود. این داشبورد روی تمام تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال جی که به Game Optimizer مجهز هستند، قابل اجرا است و می‌تواند برای نمایش سطح تثبیت‌کننده رنگ سیاه، پایین آوردن تأخیر و نرخ نوسازی متغیر (VRR) مورد استفاده قرار بگیرد.

همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که بازی‌های دالبی ویژن HDR هنوز از راه نرسیده‌اند. براساس توضیحات کارخانه سازنده این تکنولوژی، بازی‌های دالبی ویژن می‌توانند به‌صورت خودکار قابلیت تلویزیون کاربر در این حوزه را نگاشت‌برداری کنند تا گیمر در همه حال بتواند تصویر را به‌صورت کامل ببیند.

مایکروسافت نیز اعلام کرده است که تکنولوژی دالبی ویژن باعث به نمایش درآمدن بهتر هایلایت تصاویر، کنتراست بیشتر و رنگ‌های زنده‌تر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات