ال ‌جی از WebOS 6.0 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
ال ‌جی قصد دارد درCES 2021 از تلویزیون‌های سری QNED رونمایی کند. این تلویزیون‌ها اولین محصولاتی هستند که با سیستم‌عامل WebOS 6.0 راهی بازار می‌شوند.
تبلیغات

به گزارش GSM Arena، ال‌جی به همراه تلویزیون‌های جدید از آخرین نسخه‌ی WebOS برای این محصولات رونمایی کرد. براساس ادعای ال‌جی، این نسخه بزرگ‌ترین به‌روزرسانی WebOS تا امروز خواهد بود. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که WebOS در سال ۲۰۱۴ راهی بازار شد. در کنار عرضه WebOS 6.0، نسل جدید ریموت کنترل جادویی (Magic Remote) هم معرفی شد.

اولین ویژگی که در این ریموت کنترل جلب ‌توجه می‌کند، تعبیه شدن دکمه‌های اختصاصی برای انجام‌ کارهای مختلف است. این کنترل دکمه‌ی مخصوص گوگل اسیستنت و الکسا دارد و بالای آن‌ها دکمه مخصوص نتفلیکس، آمازون پرایم، دیزنی پلاس و ال‌جی چنلز قرار گرفته‌اند. این ریموت کنترل یک دکمه دیگر به نام The Next Picks دارد که با توجه ‌به سلیقه شما و فیلم‌های و سریال‌هایی که تماشا کرده‌اید، برنامه‌های زنده را به شما پیشنهاد می‌کند.

دکمه دیگری به نام Magic Tap روی این ریموت مشاهده می‌کنید که گوشی را به کنترلر تبدیل می‌کند. با این ویژگی به‌راحتی می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را به تلویزیون ال جی خود ارسال کنید.

مجیک ریموت جدید ال‌جی

یکی دیگر از دکمه‌هایی که روی این ریموت کنترل دیده می‌شود، Magic Explorer نام دارد که مدل ارتقا پیدا‌کرده‌ی Magic Link است. این ویژگی اطلاعات بیشتری درباره فیلمی که در حال تماشای آن هستید به شما می‌دهد؛ مثلا اطلاعاتی درباره بازیگران، محل فیلم‌برداری و موضوعات دیگر.

ال‌جی به این موضوع اشاره کرده که کنترل جدیدی که برای تلویزیون‌ها خود معرفی کرده از NFC بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید کنترل را به گوشی نزدیک کنید و محتوای داخل گوشی را روی تلویزیون ببینید.

در WebOS 6 دیگر خبری از آن طراحی قبلی نیست و الان صفحه خانه تمام فضای اصلی را در برگرفته است و تقریباً چیزهایی را مشاهده می‌کنید که روی تلویزیون‌های دیگر هم می‌بینید. دیگر خبری از آن تیغه رنگی WebOS روی نسخه جدید نیست و همه چیز راحت‌تر و سریع‌تر دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. سیستم‌عامل WebOS 6 کاری کرده که حداقل در ظاهر ساده و سرراست باشد.

در قسمت بالای این سیستم‌عامل یک بنر بزرگ را مشاهده می‌کنید که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و از این طریق می‌توانید به اپلیکیشن‌ها، ورودی‌ها و دسته‌بندی‌های دیگر دسترسی پیدا کنید.

شرکت ال‌جی ادعا می‌کند که WebOS 6 دسترسی بسیار سریع‌تری به کاربران می‌دهد و کاربر راحت‌تر می‌توانند قابلیت‌های جدید را پیدا کنند و با اپلیکیشن‌ها کار کنند. همچنین این سیستم‌عامل نسبت به کانال‌هایی کاربر مشاهده می‌کند، مضامین مختلف پیشنهاد می‌کند.

چیزی که در رابط کاربری این تلویزیون جلب‌توجه می‌کند، قرارگرفتن قسمتی ویژه برای نشان داده تبلیغات است. این قسمت در بالا سمت چپ قرار گرفته محل قرارگرفتن تبلیغات برنامه‌ها و شریک‌های تجاری ال‌جی خواهد بود.

در منوها ردیفی مجزا برای خرید، دیدن نتایج ورزشی و تبلیغات ال‌جی قرار گرفته است. این قسمت‌ها قبلا از WebOS جدا بودند و الان در نسخه جدید بیش از پیش جلب توجه می‌کنند و در دید کاربر قرار گرفته‌اند. حتی اگر از این قسمت استفاده نمی‌کنید هم نمی‌توانید آن را از منوی تلویزیون حذف کنید.

WebOS 6.0 در تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال‌جی از جمله QLED،اQNED Mini LED،اNanoCell و UHD به کار خواهد رفت. ال‌جی اعلام کرده است که این سیستم ‌عامل برای تلویزیون‌های قدیمی‌تر منتشر نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات