ال جی ۶۰ هزار دستگاه تلویزیون OLED را فراخوانی می‌کند

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گزارش‌های جدید نشان می‌دهند بالغ‌بر ۶۰٬۰۰۰ دستگاه تلویزیون هوشمند OLED ال‌جی با مشکل داغی بیش از حد مواجه شده‌‌اند و باید تعمیر شوند. ال‌جی این تلویزیون‌ها را فراخوانی کرده است.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس، فرایند فراخوانی تقریبا ۶۰٬۰۰۰ دستگاه تلویزیون هوشمند را که طی چند وقت اخیر در بازار کره‌ی جنوبی عرضه شده‌اند،‌ آغاز کرده است. ال‌جی قصد دارد بُرد انرژی تلویزیون‌های موردبحث را تعویض کند؛ زیرا گزارش‌هایی جدید نشان می‌دهند شماری از تلویزیون‌های ساخت LG با مشکل داغی بیش از حد مواجه شده‌اند. این مشکل برای همه تلویزیون‌ها رخ نداده، اما ال‌جی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی قصد دارد برد انرژی همه‌ی آن‌ها را عوض کند. فراخوانی ال‌جی، ۱۸ مدل مختلف از تلویزیون‌های OLED این شرکت را که از فوریه‌ی ۲۰۱۶ (بهمن و اسفند ۱۳۹۴) تا سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور و مهر ۱۳۹۸) به‌فروش رسیده‌اند، شامل می‌شوند. قطعاتی که دارای مشکل هستند ظاهرا روی برد انرژی تلویزیون‌های یادشده قرار دارند و به‌منظور کاهش میزان نویز الکتریکی از آن‌ها استفاده می‌شود.

ال‌جی می‌گوید برخی قطعاتی که در تلویزیون‌ها استفاده کرده به‌مرور زمان دچار مشکل شده و به‌همین دلیل عملکردشان تضعیف شده است؛ همین موضوع درنهایت باعث شده شدت‌جریان در بردهای انرژی تلویزیون‌ها افزایش پیدا کند و درنهایت شاهد داغی بیش از حد آن‌ها باشیم. غول کره‌ای‌ دنیای فناوری تاکنون موفق‌شده قطعات موجود در برد انرژی ۲۲٬۰۰۰ دستگاه از مجموع ۶۰٬۰۰۰ تلویزیونِ مشکل‌دار را تعویض کند و به‌سرعت درحال تعویض برد تلویزین‌های باقی‌مانده است.

ال‌جی در بیانیه‌ی جدید خود ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام می‌کند: «مشکل داغی بیش از حد در شمار بسیار کمی از مدل‌هایی که به قطعه‌ی موردبحث در برد انرژی مجهز هستند، ایجاد شده. ما قصد داریم برای حفظ ایمنی مشتریان،‌ قطعات مشکل‌دار تمامی تلویزیون‌های موردبحث را به‌‌صورت کاملا رایگان تعویض کنیم». 

ال‌جی تاکنون مشکل ۲۲٬۰۰۰ دستگاه از تلویزیون‌ها را رفع کرده است

ظاهرا مشکل جدید فعلا در تلویزیون‌هایی ایجاد شده که روانه‌ی بازار کره‌ی جنوبی شده‌اند. بااین‌حال ال‌جی می‌گوید تحقیقات خود را آغاز کرده است تا از احتمال ایجاد مشکل مشابه برای تلویزیون‌هایی که دردسترس کاربران بین‌المللی قرار گرفته‌اند، باخبر شود.

ال‌جی در بیانیه‌ای که دراختیار رسانه‌ی ورج قرار داده می‌گوید برنامه‌ی تعمیر رایگان تلویزیون‌ها در قالب «فراخوانی رسمی» اعلام نشده است. در این بیانیه می‌خوانیم: «هیچ‌یک از نهادهای اجرایی دولت یا آژانس‌های حامی مصرف‌کنندگان، ما را به فراخوانی تلویزیون‌ها مجبور نکرده‌اند. ال‌جی این کار را در کره‌ی جنوبی به خواست خود به‌عنوان اقدامی پیش‌گیرانه پیش از اینکه خود بردهای انرژی دچار مشکل شوند، انجام می‌دهد». 

براساس اطلاعیه‌ی رسمی ال‌جی، مدل‌هایی که تحت تأثیر مشکل موردبحث قرار گرفته‌اند شامل این موارد هستند: مدل ۲۰۱۶ تلویزیون‌های OLED65E6 و OLED65G6 و OLED77G6؛ مدل ۲۰۱۷ تلویزیون‌های OLED65B7 و OLED65C7 و OLED65E7 و OLED65G7 و OLED65W7 و OLED77G7 و OLED77W7؛ مدل ۲۰۱۸ تلویزیون‌های OLED65G8 و OLED65W8 و OLED77C8 و OLED77W8 و در نهایت مدل ۲۰۱۹ تلویزیون‌های OLED65W9 و OLED77B9 و OLED77C9 و OLED77W9. 

ال‌جی ماه گذشته‌ی میلادی تلویزیون ۴۸ اینچ OLED جدیدی را در بازارهای بین‌المللی عرضه کرد؛ ال‌جی مدعی شد تلویزیون موردبحث، کوچک‌ترین تلویزیون OLED ساخته‌شده توسط این شرکت به‌حساب می‌آید. در همان ماه بود که ال‌جی در بیانیه‌ای مطبوعاتی پیش‌بینی کرد سودش در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به‌میزان ۲۴ درصد کاهش پیدا کند. کره‌ای‌ها در آن زمان، دنیاگیری ویروس کرونا را دلیل اصلی این میزان افت سود اعلام کردند. پیش از آن، ال‌جی اعلام کرده بود می‌خواهد خط تولید تلویزیون‌های هوشمند خود را برای بازارهای جهانی بازساری کند. ال‌جی در بیانیه‌ی خود اعلام کرده بود برای افزایش راندمان کاری، بخش عمده‌ی فعالیت‌های خود در کره‌ی جنوبی را به اندونزی منتقل می‌کند. 

مشکل داغی بیش از حد فعلا منحصربه تلویزیون‌های عرضه‌شده در بازار کره‌ی جنوبی است

در همین حین سامسونگ که همچون ال‌جی متعلق‌به بازار کره‌ی جنوبی است، با برخی انتقادات ازسوی کاربران مواجه شده. کاربران سامسونگ طی چند وقت اخیر به‌دفعات گفته‌اند پخش‌کننده‌های بلو-ری این شرکت پس از مدتی از کار می‌افتند. کاربران به‌طور دقیق‌تر به مشکل اشاره کرده‌اند. ظاهرا برخی از پخش‌کننده‌های سامسونگ به یک‌باره شروع به خاموش و روشن شدن می‌کنند و این روند هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود تا عملا امکان استفاده از دستگاه وجود نداشته باشد.

سامسونگ در پی انتشار این گزارش‌ها از کاربران خواست دستگاه‌های معیوب را به شرکت برگردانند تا به‌رایگان تعمیر شوند. سامسونگ در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ی ZDNet ارسال کرده می‌گوید: «ما از مشکل روشن‌ و خاموش شدن دستگاه‌های بلو-ری خود که در برخی مدل‌های متعلق‌به سل ۲۰۱۵ ظاهر شده است مطلع هستیم و به‌همین دلیل به کاربرانی که از این مشکل متأثر شده‌اند، سرویس تعمیر رایگان ارائه می‌دهیم». براساس گزارشی که رسانه‌ی رجیستر منتشر کرده، مشکل موردبحث به این دلیل رخ داده که فایل XML خاصی از سرورهای سامسونگ روی دستگاه‌های پخش‌کننده دانلود شده است. پیش‌تر اعلام شده بود که احتمال دارد مشکل اصلی دستگاه‌های بلو-ری سامسونگ به خطایی در گواهی HTTP مربوط باشد. سامسونگ هنوز به‌صورت رسمی به دلیل اصلی مشکل اشاره نکرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات