تلویزیون ۴۸ اینچی ال‌ جی با رزولوشن 4K از ماه آینده راهی بازار می‌شود

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اولین تلویزیون OLED‌ ال‌جی در اندازه‌ی ۴۸ اینچ با بهره‌گیری از فناوری‌های بی‌شمار، گزینه‌ای ایدئال به‌عنوان مانیتور گیمینگ است.
تبلیغات

درحالی‌که بسیاری از رویدادها و نیز رونمایی طیف گسترده‌ای از محصولات به‌تعویق افتاده است، ال‌جی هنوز برنامه‌های خودش برای معرفی مدل‌های جدید از تلویزیون‌های 4K‌ را با سرسختی دنبال می‌کند. امروز شرکت یادشده، محصولی جدید از سری OLED را معرفی کرد که به‌زودی روانه‌ی بازارها می‌شود. گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که برچسب قیمت این تلویزیون ۴۸ اینچی ۱٬۴۹۹ دلار خواهد بود و اکنون، ال‌جی تأیید کرده است که محصول مذکور از اواخر ماه بعد در ایالات متحده فروخته می‌شود.

محصول یادشده با مدل 48CX، اولین تلویزیون OLED ال‌جی در این اندازه است و با ویژگی‌هایی همراه خواهد بود که امکان دارد آن را به گزینه‌ای ایدئال به‌عنوان مانیتور گیمینگ در اندازه‌ای عظیم تبدیل ‌کند. ال‌جی ادعا می‌کند که تراکم پیکسل‌ها در تلویزیون جدید 48CX، هشت میلیون پیکسل بوده و قابل مقایسه با نمایشگر ۹۸ اینچی 8K است.

در بخش صدا، تلویزیون جدید کره‌ای‌ها از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و با فناوری تنظیم اکوستیک مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود ال‌جی (AI Acoustic Tuning) همراه خواهد بود که بسته به محیط آکوستیک، صدا را تنظیم می‌کند. شرکت یادشده می‌گوید تلویزیون 48CX، قابلیت اتصال هم‌زمان به دو اسپیکر بلوتوث ال‌‌جی را دارد.

همچون دیگر تلویزیون‌های مدل ۲۰۲۰ ال‌جی با رزولوشن 4K، محصول جدید نیز از فناوری جی‌سینک (G-Sync) انویدیا برخوردار است که گیمینگ با فرمت بالا را بدون نمایش بریده محتوا (Screen Tearing) در کامپیوتر میسر می‌سازد. وب‌سایت ال‌جی اظهار داشته است که پشتیبانی از فناوری FreeSync نیز به‌زودی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری در تلویزیون جدید محقق می‌شود. 48CX با استفاده از استانداردهای Dolby Vision یا HDR10، قابلیت نمایش محتوا با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در رزولوشن 4K را دارد. علاوه‌بر موارد یادشده، محصول مذکور از فناوری eARC، حالت تأخیر کمِ خودکار (ALLM) و نرخ نوسازی متغیر (VRR) بهره می‌برد. چنین امکاناتی، 48CX را برای کنسول‌های بازی استفاده با ایکس‌باکس Series X و پلی‌استیشن 5 در فصل پاییز پیش‌رو مناسب جلوه می‌دهد.

در اولین سه‌ماهه‌ی سال جاری، کسب‌وکار تلویزیون ال جی ۳۲۶ میلیارد وون درآمد عملیاتی داشته است که درقیاس‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل، رشدی ۳۱٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، شرکت مذکور هشدار داده است که به‌دلیل شیوع ویروس دنیاگیر کرونا، در سه‌ماهه‌ی دوم شاهد کاهش فروش و سود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات