ال جی، هایسنس را به نقض پتنت‌هایش متهم کرد

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی مدعی است که های‌سنس پتنت مربوط به تلویزیون‌های هوشمندش را نقض کرده و از همین‌رو شکایتی را در دادگاه علیه این شرکت ثبت کرده است.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) روز پنجم نوامبر ۲۰۱۹ (چهاردهم آبان ۱۳۹۸) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل نقض پتنت‌هایش از سوی های‌سنس (Hisense) از این شرکت در دادگاه آمریکا شکایت کرده است. های‌‌سنس شرکتی چینی است که در زمینه‌ی تولید محصولات الکترونیکی مصرفی فعالیت می‌کند و سابقه‌ای چندین ساله در عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند به بازار دارد. ال‌جی می‌گوید های‌سنس پتنت تلویزیون‌هایش را نقض کرده است.

غول کره‌ای دنیای فناوری که محصولات متنوعی را در بازار عرضه می‌کند، می‌گوید های‌سنس چهار مورد از پتنت‌های حوزه‌ی تلویزیون ال‌جی را نقض کرده است. پتنت اول به فناوری مونتاژ نور LED مربوط می‌شود؛ از این فناوری برای انتقال نور پس‌زمینه‌ی LED به پنل‌های LCD استفاده می‌شود. پتنت دوم بیان‌گر روشی برای بهبود رابط کاربری تلویزیون است؛ بدین صورت که فناوری یادشده به کاربر کمک می‌کند تا اتصال دستگاه‌های متفرقه نظیر پخش‌کننده‌ی DVD یا رایانه را به تلویزیون متوجه شود. پتنت سوم مربوط به فناوری خاصی است که باعث می‌شود تصاویر روی نمایشگر واضح‌تر به‌نظر برسند. در نهایت پتنت چهارم فناوری ویژه‌ای را که سرعت انتقال داده را بهبود می‌بخشد و مبتنی‌بر وای‌فای است، به‌تصویر می‌کشد. ال‌جی نمایندگی‌های های‌سنس در چین و ایالات متحده‌ی آمریکا را به نقض پتنت‌های موردبحث متهم کرده است. درضمن این شرکت می‌گوید اکثر تلویزیون‌هایی که پتنت‌ها را نقض کرده‌اند، در بازار آمریکا عرضه شده‌اند. 

تلویزیون هایسنس / HiSense TV

ال‌جی می‌گوید پیش‌تر در اوایل سال ۲۰۱۹ موضوع مطرح‌شده را به اطلاع های‌سنس رسانده و به‌دفعات از این شرکت خواسته است در این‌ زمینه شفاف‌سازی کند؛ اما هایسنس با بی‌توجهی به درخواست ال‌جی، نه حاضر شده است پای میز مذاکره بنشیند و نه فروش محصولاتی که پتنت یادشده را نقض کرده‌اند، متوقف کند. از همین‌رو ال‌جی به این نتیجه رسیده که شکایت کردن، بهترین کار ممکن است. جیون ساینگیو، قائم‌مقام اجرایی بخش پتنت در ال‌جی، طی اطلاعیه‌ای مطبوعاتی در این‌ زمینه می‌گوید: «ال‌جی الکترونیکس علیه فعالیت‌هایی که پتنت‌هایش را نقض می‌کنند، رفتاری سخت‌گیرانه از خود نشان می‌دهد و همچنان به این روند ادامه خواهد داد».

ال‌جی می‌گوید هایسنس چهار مورد از پتنت‌هایش را در حوزه‌ی تلویزیون‌های هوشمند نقض کرده است

های‌سنس چهارمین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون هوشمند در تمام دنیا به‌شمار می‌آید و همه‌‌ساله محصولات متنوعی را در بازارهای مختلف عرضه می‌کند. آمار نشان می‌دهد که ۷ درصد از میزان فروش تلویزیون‌های هوشمند در سطح دنیا متعلق به محصولات های‌سنس هستند. های‌سنس طی سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای روی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا داشته و محصولات زیادی را در آن عرضه کرده است تا به‌مرور زمان بتواند سهم مهمی را از این بازار در اختیار بگیرد. طبق آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی IHS، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در دنیا، سامسونگ است و ال‌جی پس از این شرکت در رده‌ی دوم جای می‌گیرد. 

ال‌جی به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در دنیا، محصولات زیادی را عرضه می‌کند و درآمد خوبی هم به‌ جیب می‌زند؛ اما آمار نشان می‌دهد که سود ال‌جی در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل فعالیت بهتر سامسونگ و رقبای چینی، کاهش پیدا کرده است. برخی از تحلیلگران بازار تلویزیون‌های هوشمند می‌گویند دادخواست اخیر ال‌جی الکترونیکس به‌نوعی تلاشی از سوی این شرکت برای جلوگیری از ورود جدی های‌سنس به بازار تلویزیون‌های هوشمند OLED آمریکا به‌‌شمار می‌آید. بازار تلویزیون‌های OLED آمریکا بازاری پرجنب‌و‌جوش و فعال است و شرکت‌های متعددی در حال فعالیت جدی در آن هستند. 

تلویزیون لیزری های سنس / Hisense

گزارش مالی ال‌جی نشان می‌دهد که شمار تلویزیون‌های عرضه‌شده توسط این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی گذشته به‌میزان ۷۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است. این موضوع زنگ خطر را برای ال‌جی به‌صدا درآورد. به‌طور کلی سازندگان تلویزیون‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم هر سال بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند؛ زیرا در این سه‌ماهه غالبا محصولات جدیدی با قیمت بالا از سوی این شرکت‌ها روانه‌ی بازار می‌شود. آمار نشان می‌دهد، درآمد کسب‌شده توسط ال‌جی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ نصف شده است که اتفاقی بسیار مهم به‌شمار می‌آید.

هایسنس هم‌اکنون چهارمین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در دنیا به‌شمار می‌آید

از طرفی های‌سنس طی چند سال اخیر همواره روندی صعودی طی کرده است؛ این شرکت چینی هم‌اکنون چهارمین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ میزان عرضه‌ی تلویزیون به بازار و پنجمین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ میزان فروش تلویزیون‌هایش به‌شمار می‌آید. براساس ادعاهای مطر‌ح‌شده از سوی مؤسسه‌ی IHS، سامسونگ موفق شد بیشترین سهم بازار تلویزیون‌ها را از لحاظ فروش در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ در اختیار بگیرد؛ آمار نشان می‌دهد، ۳۱/۵ درصد از تلویزیون‌های فروخته‌شده در فصل دوم ۲۰۱۹ متعلق به سامسونگ هستند. ال‌جی و سونی به‌ترتیب با سهم ۱۶/۵ و ۸/۸ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. در نهایت به شرکت‌های چینی نظیر TCL و های‌سنس می‌رسیم که به‌ترتیب ۶/۳ و ۶/۲ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته‌اند.

همچنین براساس آمار، ۱۹/۴ درصد از تلویزیون‌های هوشمند عرضه‌شده به بازار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ متعلق به سامسونگ هستند. ال‌جی پس از سامسونگ با سهم ۱۲/۴ درصدی در رتبه‌ی دوم جای گرفته است. TCL و های‌سنس در رده‌های سوم و چهارم جای دارند و به‌ترتیب ۹/۴ و ۷/۳ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته‌اند. 

تلویزیون B7 OLED ال جی / LG B7 OLED

ال‌جی توانسته در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹، عملکرد مناسبی داشته باشد؛ ظاهرا سود کسب‌شده توسط این شرکت کره‌ای در فصل سوم سال جاری میلادی، تنها به‌میزان اندکی کمتر از سود کسب‌شده در فصل سوم سال ۲۰۱۸ بوده است. 

های‌سنس اعلام کرده است که قصد دارد سال آینده‌ به‌صورت رسمی تلویزیون‌های سری OLED خودش را با نام «سری ایکس» (Series X) در بازار آمریکا عرضه کند. ناگفته نماند، ال‌جی دیسپلی (LG Display) به‌عنوان یکی بزرگ‌ترین زیرشاخه‌های ال‌جی الکترونیکس و بزرگ‌ترین سازنده‌ی نمایشگرهای OLED، سال‌ها است که سردمدار بازار تلویزیون‌های هوشمند OLED محسوب می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد حاشیه‌های اخیر بین ال‌جی و های‌سنس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات