تلویزیون های هوشمند Mi TV 5 و Mi TV 5 Pro شیائومی معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
Mi TV 5 و Mi TV 5 Pro تلویزیون‌های هوشمند جدید شیائومی هستند که حاشیه‌ و ضخامت بسیار باریکی دارند و در سه مدل با اندازه‌ی ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ روانه‌ی بازار خواهند شد.
تبلیغات

شیائومی در بازارهای خارج از آسیا به‌طور معمول به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که صرفاً گوشی هوشمند تولید می‌کند؛ اما این شرکت مدت‌ها است که در حوزه‌ی تولید تلویزیون هوشمند نیز ورود کرده و محصولات متنوعی را دردسترس کاربران چینی و هندی قرار داده است. تلویزیون‌های LED شیائومی در بازارهای چین و هند محبوبیت بسیار زیادی دارند.

شیائومی امروز به‌صورت رسمی گوشی میان‌رده‌‌ی می CC9 پرو را با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری قدرتمند ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی رونمایی کرد؛ اما گوشی می CC9 پرو تنها محصول جدید شیائومی نیست. چینی‌ها ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از دو تلویزیون هوشمند جدید با نام‌های Mi TV 5 و Mi TV 5 پرو (Xiaomi Mi TV 5 Pro) نیز پرده‌برداری کردند. شیائومی تلویزیون‌های جدید را در سه مدل با اندازه‌ی ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ معرفی کرده است. مدل‌های پرو تلویزیون‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ جدید شیائومی ضمن داشتن حافظه‌ی بیشتر، از پنل باکیفیت‌تری بهره‌مند هستند و قیمت بالاتری هم دارند.

شیائومی می تی وی 5 پرو / Xiaomi Mi TV 5 Pro

براساس اخبار رسمی، حاشیه‌ی اطراف نمایشگر تلویزیون‌های سری Mi TV 5 به‌میزان ۴۷ درصد کمتر از حاشیه‌ی اطراف نمایشگر تلویزیون‌های سری Mi TV 4 به‌شمار می‌آید و در مدل ۵۵ اینچ به ۱/۸ میلی‌متر رسیده است. آن‌طور که شیائومی می‌گوید، مدل ۵۵ اینچ تلویزیون Mi TV 5 دارای ضخامت ۵/۹ میلی‌متر، مدل ۶۵ اینچ دارای ضخامت ۶ میلی‌متر و مدل ۷۵ اینچ دارای ضخامت ۹/۹ میلی‌متر است. ضخامت مدل ۵۵ اینچ می TV 5 حتی کمتر از بسیاری از گوشی‌های هوشمند بالارده‌ی امروزی است. تلویزیون‌های جدید شیائومی از تراشه‌ی Amologic T972 استفاده می‌کنند که با اتکا به لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و قدرت پردازشی مناسبی دارد.

تلویزیون‌های سری Mi TV 5 و Mi TV 5 Pro در سه مدل ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ عرضه می‌شوند

تلویزیون‌های جدید شیائومی به‌لطف تراشه‌ی موردبحث توانایی اجرای محتوای 8K را دارند. تلویزیون‌های خانواده‌ی می TV 5 افزون بر این موارد دارای سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستند. این درحالی است که شیائومی مدل پرو تلویزیون‌های جدیدش را با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار می‌کند.

تلویزیون‌های سری می TV 5 پرو برای نمایش محتوای بصری از پنل 4K QLED بهره می‌گیرند و ۱۰۸ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهند (مدل معمولی، ۸۵ درصد از فضای رنگی یادشده را پوشش می‌دهد). افزون بر موارد یادشده، سه تلویزیون خانواده‌ی می TV 5 Pro از فناوری‌های MEMC و +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی می تی وی 5 پرو / Xiaomi Mi TV 5 Pro

شیائومی تلویزیون‌های سری Mi TV 5 را با سه درگاه HDMI، دو درگاه USB، یک درگاه اترنت (Ethernet) و یک درگاه S/PDIF تولید می‌کند. این تلویزیون‌ها همچنین از وای‌فای 802.11ac در کنار بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. محصولات جدید شیائومی افزون بر موارد یادشده دارای دو اسپیکر استریو هستند که هر یک از آن‌ها از توان خروجی ۸ وات بهره می‌گیرند. اسپیکرهای شیائومی می TV 5 از فناوری‌های DTS Audio و Dolby Audio نیز پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون‌های جدید شیائومی همچنین از چهار اسپیکر مجزا بهره می‌گیرند که کاربر می‌تواند ازطریق آن‌ها با دستیار صوتی XiaoAI تعامل برقرار کند. این تلویزیون‌ها دارای رابط کاربری PatchWall UI هستند.

مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ شیائومی Mi TV 5 به‌ترتیب با قیمت ۴۳۰، ۵۷۰ و ۱٬۱۴۵ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد. درضمن شیائومی قصد دارد مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ Mi TV 5 Pro را به‌ترتیب با قیمت ۵۳۰، ۷۱۵ و ۱٬۴۳۰ دلار دردسترس علاقه‌مندان قرار دهد. عرضه‌ی تلویزیون‌های جدید شیائومی به بازار از ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰ آبان ۱۳۹۸) آغاز خواهد شد.

به‌دنبال تلویزیون ارزان‌قیمت هستید؟ در بخش محصولات زومیت، قیمت تمامی برند‌های محبوب را نظیر تلویزیون ال جی، قیمت تلویزیون سامسونگ، قیمت تلویزیون سونی و تلویزیون‌های فیلیپس را از لیست فروشندگان مشاهده و مقایسه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تلویزیون‌های جدید شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات