تلویزیون‌های جدید شارپ با سیستم ضد انعکاس نور Moth Eye در انتهای پاییز عرضه می‌شوند

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهمترین عناصر تاثیر‌گذار بر کیفیت تصویر پخش شده توسط پنل صفحه نمایش، لایه روکش آن است. اگر انعکاس آن زیاد باشد، در شرایط مختلف پنل نمی‌تواند قابلیت خود را نشان دهد و حتی کنتراست پایین تری را در محیز کم نور نشان خواهد داد. در همین راستا شرکت‌هایی مانند آمازون (کیندل فایرهای جدید)، نوکیا (ClearBlack)، اپل و دیگر بزرگان همگی بر روی این قابلیت تمرکز خاص داشته‌اند. حال ابر تولید کننده ژاپنی نمایشگر، شارپ نیز که تلویزیون‌های باکیفیت و خوش‌قیمت را تولید‌ می‌کند، از تلویزیون‌های جدید مجهز به سیستم ضد انعکاس Moth Eye پرده‌برداری کرده است که شاید بهترین در نوع خود باشند. با زومیت همراه باشید تا با جزییات خبر آشنا شوید.
تبلیغات

شارپ تمام وقت خود را صرف ساخت پنل‌های کوچک با تراکم پیکسل بسیار نکرده است. این شرکت 5 مدل تلویزیون LCD را برای بازار ژاپن تدارک دیده است که در انتهای پاییز به بازار عرضه خواهد شد و مجهز به یک پنل ضد انعکاس و بهبود دهنده کنتراست با نام Moth Eye است. این نام از سیستم چشمان حشرات گرفته شده است و کلمه Moth Eye نیز به معنای چشم حشره است. در چشم حشرات با استفاده از یک لایه از اشکال نامتعارف به اندازه بسیار کوچک در حد نانومتر، انعکاس نور از میان برده می‌شود و به حشره کمک می‌کند که در تاریکی به خوبی ببیند. نمونه بزرگنمایی شده را در شکل زیز مشاهده می‌کنید.

id7938

به گفته شارپ 5 مدل تلویزیون جدید Aquos Quattron 3D XL بین 46 تا 80 اینچ خواهند بود و از سیستم ساب‌پیکسل 4 تایی YRGB معروف این شرکت یعنی قرمز،سبز، آبی و زرد استفاده خواهند کرد. طبق نظر کارشناسان این سیستم تنها یک ابزار تبلیغاتی نیست و تاثیر شگرفی در کیفیت ارایه شده توسط تلویزیون دارد. اگر از انعکاس شدید نور در صفحه تلویزیون‌ خود ناراضی هستید و همیشه چراغ‌های سقف خانه را در فیلم و سریال مشاهده می‌کنید، نگران نباشید، سازندگانی مانند شارپ راه‌حل مناسبی برای این مشکل یافته‌اند. زمان انتشار این 5 تلویزیون بین 30 نوامبر تا 15 دسامبر، 10 تا 25 آذر اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات