شیائومی جایگاه نخست فروش تلویزیون‌های هوشمند را در هند کسب کرد

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی موفق شده است ۳۹ درصد از بازار تلویزیون‌های هوشمند را در هند به‌دست آورد و فاصله‌اش با رقبا را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.
تبلیغات

شیائومی در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، ۳۹ درصد از بازار تلویزیون‌های هوشمند هند را در دست داشته است که درمجموع، با سهم شرکت‌های ال‌جی و سونی و سامسونگ برابر است. این شرکت‌ها به‌ترتیب با ۱۵ و ۱۴ و ۱۲ درصد، مجموعا ۴۱ درصد از بازار تلویزیون‌های هوشمند هند را دراختیار دارند و در رتبه‌های دوم تا چهارم بازار این کشور ایستاده‌اند. به‌گفته‌ی شیائومی، این مسئله نشان‌دهنده‌ی حقیقتی واضح است که مشتریان در سراسر جهان محصولات جذاب با قیمت‌های ارزان را دوست دارند.

تلویزیون‌های شیائومی که مانند گوشی‌های هوشمندش به داشتن قیمت‌های ارزان مشهورند، از زمان آغاز تولید در سال ۲۰۱۳ در چین، رشد چشمگیری تجربه کرده‌اند. محصولات این شرکت که در مدل‌های مختلف برای مشتریان متفاوت عرضه می‌شوند، انواع گسترده‌ای از تلویزیون‌های هوشمند از تلویوزیون‌های کوچک‌تر اقتصادی ۲۵۰ دلاری تا تلویزیون‌های ۵۰ اینچی ۲۹۰ دلاری را شامل می‌شود. همین امر سبب شده است تولیدکنندگان مشهور و قدیمی سهم خود را از این بازار از دست بدهند.

با‌این‌حال، شیائومی در بازار تلویزیون‌های هوشمند همچون گوشی‌های هوشمند با رقیب سرسختی دست‌‌وپنجه نرم خواهد کرد. هواوی اخیرا اعلام کرده است از ماه آینده فروش تلویزیون‌های خود را با برند ارزان‌قیمت آنر آغاز خواهد کرد. وان‌پلاس نیز در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد از اوایل سال ۲۰۲۰، عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمندش را آغاز خواهند کرد و هند جزو اولین کشورهای دریافت‌کننده‌ی محصولات این شرکت خواهد بود.

فروش جهانی دستگاه‌های هوشمند خانگی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹، به ۱۶۸.۶ میلیون رسیده که ۳۷ درصد از سال گذشته بیشتر است. این افزایش به‌دنبال اقبال بیشتر مردم به دستگاه‌های هوشمند متصل به‌‌هم خانگی مثل تلویزیون‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند، دوربین‌ها، قفل و زنگ‌های هوشمند نمود پیدا کرده است.

همچنین، انتظار می‌رود دستگاه‌های سرگرمی ویدئویی در این رشد نقش بسزایی ایفا کنند و با عرضه‌ی تلویزیون‌های مجهز به فناوری‌های جدید مثل رزولوشن 8K، نرخ نوسازی بیشتر، HDR و اندازه‌های بزرگ‌تر، ۲۹ درصد فروش کل‌ دستگاه‌ها را در سال ۲۰۲۳ به‌خود اختصاص دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات