تلویزیون‌ های هوشمند ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سامسونگ اپلیکیشن آیتونز خواهند داشت

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
بنابر اعلام سامسونگ، تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این شرکت امکان پخش فیلم‌ها و سریال‌های آیتونز را خواهند داشت.
تبلیغات

اپل در حرکتی سنت‌شکنانه اعلام کرده که تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سامسونگ به اپلیکیشن آیتونز مجهز خواهند شد. این به‌معنای آن است که این تلویزیون‌ها خواهند توانست فیلم و سریال‌های کاربر را ازطریق فروشگاه آیتونز پخش کنند. نکته‌ی مهم دیگر سازگاری این تلویزیون‌ها با قابلیت AirPlay 2 است.

اپلیکیشن آیتونز اپل قرار است به‌صورت پیش‌فرض روی تلویزیون‌های سامسونگ سال ۲۰۱۹ دردسترس قرار گیرد. افزون‌براین تلویزیون‌های ۲۰۱۸ این شرکت که در‌حال‌حاضر در بازار موجود هستند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد. آیتونز ازطریق بیش از صد کشور مختلف در سراسر دنیا دردسترس بینندگان قرار خواهد گرفت و آنان خواهند توانست به‌وسیله‌‌ی آن فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، ازجمله فیلم‌ها و سریال‌های شامل محتوای 4K HDR را بخرند یا کرایه کنند. این اپلیکیشن حتی از مزایای دستیار صوتی بیکس‌بی سامسونگ نیز بهره‌مند خواهد بود.

ادی کیو، قائم‌مقام ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار‌های اینترنتی شرکت اپل، طی بیانیه‌ای گفته است:

مشتاقیم تجربه‌ی iTunes و AirPlay 2 را ازطریق تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به کاربران بیشتری در سراسر دنیا ارائه دهیم؛ ازاین‌رو، راه جدیدی برای کاربران آیفون و آیپد و مک بازشده تا بتوانند از محتوای دلخواهشان روی بزرگ‌ترین نمایشگر موجود در خانه لذت ببرند.

تا این لحظه، اپل به سیاست‌های انحصارطلبانه‌‌اش درباره‌ی محصولاتش پای‌بند بود و تقریباً فقط ازطریق محصولات خود این شرکت می‌شد به آیتونز دسترسی داشت. البته دراین‌بین، کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز مستثنی بودند.

تلویزیون Q7F سامسونگ / Samsung Q7F

یکی از دلایل احتمالی اتخاذ این تصمیم مهم اپل، به راه‌اندازی قریب‌الوقوع سرویس استریم محتوای این شرکت مربوط می‌شود. این سرویس استریم که به‌صورت رسمی در سال جاری میلادی آغاز به‌کار خواهد کرد، یک‌میلیارد دلار سرمایه به‌منظور تولید محتوای اختصاصی خواهد داشت.

محدودکردن این سرویس به دستگاه‌های اپل، ممکن است سود کمتری عاید کوپرتینویی‌ها کند؛ به‌ویژه به این دلیل که گفته می‌شود کاربران برای استفاده از این سرویس، باید طرح‌های اشتراکی ویژه‌ای با پرداخت پول تهیه کنند. این احتمال وجود دارد که سریال‌های تحت‌مالکیت اپل، به‌صورت رایگان ازطریق دستگاه‌های خود این شرکت برای تماشا دردسترس باشند. بااین‌حال، فعلا چیزی قطعی نیست.

سازگاری تلویزیون‌های Samsung با ایرپلی ۲ باعث خواهد شد کاربران این محصولات بتوانند نه‌تنها فایل‌های صوتی، بلکه تصاویر و ویدئوهای خود را به‌سادگی به تلویزیون منتقل کنند. البته اپل پیش‌تر این قابلیت جالب را برای چندین اسپیکر و گیرنده دردسترس قرار داده بود.

سوت آغاز نمایشگاه CES 2019 به‌طور رسمی به‌صدا درآمده است. زومیت طبق سنّت هرسال، امسال نیز این همایش بزرگ را به‌طور ویژه پوشش خواهد داد. پس در روزهای آتی، حتماً به ما سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات