پاناسونیک با تلویزیون پلاسمای ۱۴۵ اینچی 8K خود، نمایشگاه IFA را به لرزه درآورد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش یک تلویزیون ۸۴ اینچی با رزولوشن 4K توسط ال‌جی به همگان معرفی شد و دیروز نیز سونی در کنفرانس اختصاصی خود در IFA مدل مشابه آن را معرفی کرد. معرفی این محصولات این سوال را بوجود آورد که آیا این رزولوشن و این‌ اندازه تلویزیون برای مصرف‌کننده نهایی مناسب است؟ حال اینگونه که به نظر می‌رسد پایانی در این رقابت افزایش‌ اندازه و رزولوشن وجود ندارد و پاناسونیک با ارایه یک تلویزیون ۱۴۵ اینچی که بعید است امسال به تولید انبوه برسد دوباره توجه همه را به خود جلب نموده است.
تبلیغات

در گوشه‌ی تاریکی از غرفه پاناسونیک در نمایشگاه IFAبرلین، محصولی خودنمایی می‌کند که می‌تواند ابرقدرت این نمایشگاه باشد. یک تلویزیون پلاسمای ۱۴۵ اینچی با رزولوشن 8K! این تلویزیون با همکاری شبکه NHK ژاپن تولید شده است، و این نمونه اولیه تنها برای اثبات ایده این شرکت‌ها برای پخش برنامه‌ها با رزولوشن Super Hi Vision در سال ۲۰۲۰ است. این بدین معناست که مردم تا به این زودی‌ها دستشان به این ابر تلویزیون نخواهد رسید.

به گفته نویسنده وب‌سایت انگجت تماشای این تلویزیون از نزدیک بسیار هیجان‌انگیز است و شما حتی از نزدیک نیز به سختی پیکسل‌ها را می‌توانید از یکدیگر جدا کنید. جزییات در آن به طور باورنکردنی نمایش داده می‌شود و چشمان شما را خیره خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    باید توجه داشت که این تلویزیون ۱۶ برابر یک تلویزیون Full HD پیکسل در خود جای داده است و‌ تراکم پیکسل آن برابر با یک تلویزیون ۳۶ اینچی Full HD است که حتی از تلویزیون سونی نیز بهتر است. برای تلویزیون سونی این مقدار معادل یک تلویزیون ۴۲ اینچی Full HD بوده است. بنابراین این ابرتلویزیون را می‌توان فعلا پرچمدار تلویزیون‌های این نمایشگاه دانست.

    آیا رقابت‌ اندازه و رزولوشن تنها یک رقابت بی‌هدف، تبلیغاتی و بی پایان است؟ یا باید منتظر تحول اساسی در تلویزیون‌ها باشیم. آیا شما یک تلویزیون ۵۰ اینچی با رزولوشن بالاتر و قیمت مناسب را‌ ترجیح نمی‌دهید؟

    صفحه اختصاصی زومیت برای نمایشگاه IFA 2012 را از دست ندهید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات