نگاه ویدیویی زومیت به دلایل برتری صفحه‌نمایش‌های OLED

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
OLED‌، نتیجه سال‌ها تلاش در زمینه صفحه‌نمایش است. تکنولوژی‌های مختلف در هر سال مزایا و معایبی داشتند که در نهایت با روی آوردن به مدیریت جداگانه هر پیکسل، به پنل‌های OLED رسیدیم.
تبلیغات

 دهه‌ها از ورود تلویزیون به خانه‌های مردم و تبدیل شدن آن به بخشی جدایی‌نا‌پذیر از زندگی آن‌ها گذشته است؛ با این حال این ابزار الکترونیکی محبوبیت خود را هنوز از دست نداده‌است. تکنولوژی‌‌های مختلف به مرور زمان وارد این جعبه‌‌های دوست‌داشتی شدند و امروزه با نسلی کاملا تکامل‌یافته از آن‌ها روبرو هستیم. OLED‌ها به عنوان جدیدترین تکنولوژی پنل‌ها در سال ۲۰۱۰ راه خود را به دنیای نمایشگرهای موبایل باز کردند؛ اما تولید پنل‌های بزرگ برای استفاده در تلویزیون‌ها چند سال بعد و در سال ۲۰۱۳ امکان‌پذیر شد. سازندگان این پنل‌ها به مرور مشکلات بزرگ آن‌ها را تعدیل کرده و امروزه چه در دنیای نمایشگر‌های موبایل و چه در تلویزیون‌ها، OLEDها عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند.

در نگاه زومیت به تاریخچه فناوری صفحه‌نمایش، انواع پنل را بررسی کردیم اما در این ویدیو قصد داریم دلایلی که OLED را به مهره‌ای کلیدی در بازار صفحه‌نمایش‌ها تبدیل کرده‌است، مرور کنیم.

مشاهده در یوتیوب

نظر شما در مورد پنل‌های صفحه‌نمایش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات