تلویزیون های خمیده OLED جدید ال جی رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
ال جی در نمایشگاه CES امسال از تلویزیون جدید خود که بر پایه‌ی تکنولوژی OLED ساخته شده رونمایی کرد. این تلویزیون فوق‌العاده نازک و سبک بوده و با نمایش رنگ‌هایی بسیار روشن همراه شده است. در ادامه با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

اولین نسل از این تلویزیون‌ها را سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۰۸ معرفی کرد؛ این تلویزیون بسیار ساده و سبک OLED تنها ۱۱ اینچ بود و ۲۵۰۰ دلار هم قمیت داشت.

نمایشگر‌های OLED اکنون بسیار متداول‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند و در گوشی‌های هوشمند تا تلویزیون‌های ۷۰ اینچی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. شاید بزرگترین چالش البته برای تلویزیون‌های OLED در حال حاضر قیمت بالای آن‌ها در مقایسه به نمایشگر‌های LCD باشد که کل بازار را در تسخیر خود درآورده‌اند. همچنین نمایشگر‌های LCD همراه در حال نازک‌تر شدن هستند؛ درحالی که به کیفیت تصویر آن‌ها هم دائم اضافه می‌شود.

ال جی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون‌های OLED به شمار می‌رود، امروز نشان داد که تکنولوژی ساخت تلویزیون‌های جدید از نمایشگر‌های مسطح و روشن‌تر فراتر رفته و تکنولوژی خاصی از خود نشان داده است.

ال جی دست به ساخت تلویزیونی زده که در دو طرف خود دارای نمایشگر‌های بسیار بزرگی است. این تلویزیون‌های دونمایشگره برای کسب و کار‌هایی که دوست دارند در اتاق‌های کنفرانس، افراد هر دو طرف میز بتوانند به راحتی محتوای در حال پخش را تماشا کنند، ساخته شده است.

نمونه‌ی دیگری از تکنولوژی‌های جدید ال جی در ساخت تلویزیون‌های OLED به نمایشگر‌های خمیده‌ای برمی‌گردد که یکی از آن‌ها مقعر و یکی دیگر محدب ساخته شده است. استفاده از تلویزیون‌های محدب و مقعر برای مکان‌های خاص و عمومی توصیه می‌شود که برای مثال یکی از آن‌ها در یکی از تونل‌های شهر سئول نصب شده است.

lg tv f7e6f

امسال تلویزیون‌های خمیده شده رونق بسیار بیشتری گرفته‌اند و ال جی هم دست به ساخت تلویزیون‌های بیشتری از این دست زده است و اکنون به خریداران تلویزیون‌های جدید اجازه می‌دهد تا بجای یک تصویر مشکی در زمان خاموش بودن تلویزیون، تصویر پس‌زمینه‌ی دلخواه خود را به نمایش بگذارند یا اینکه کلا تصویر در حال نمایش از تلویزیون را شفاف کنند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات