تی‌سی‌ال با همکاری آزمایشگاه دالبی تکنولوژی HDR را به تلویزیون 65 اینچ 4K می‌آورد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
همچنان بازار اخبار نمایشگاه CES 2016 داغ است. کمپانی چینی TCL اعلام کرده قصد دارد با همکاری آزمایشگاه دالبی، تکنولوژی HDR را وارد تلویزیون‌های ۶۵ اینچ این شرکت کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

تا همین چند سال پیش فناوری سه‌بعدی موضوع مهمی بود و کم‌کم شاهد تلویزیون‌های 4K و بعد از آن نمایشگرهای منحنی و کوانتوم دات بودیم. اما به نظر می‌رسد در CES 2016 قواعد بازی تغییر کرده و قرار است تلویزیزون‌های 4K به فناوری High Dynamic Range یا همان HDR مجهز شوند.

نمایشگاه CES 2016 پر از تلویزیون‌های جذاب با جدیدترین تکنولوژی‌های منحصر به فرد کمپانی سازنده است. شرکت چینی تی‌سی‌ال که در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی فعال است اعلام کرده تلویزیون ۶۵ اینچی 4K مدل X1 با همکاری آزمایشگاه دالبی از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند. قرار است روی تلویزیون‌های این شرکت از فناوری Dolby Vision HDR استفاده شود.

رزولوشن تلویزیون ایکس ۱ تی‌سی‌ال ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در نظر گرفته شده و به لطف محتوای HDR امکان مشاهده‌ی جزئیات بهتر با کیفیت بالا فراهم خواهد شد. در نتیجه نمایش رنگ‌ها دقیق‌تر، میزان روشنایی نور سفید بیشتر و عمق رنگ سیاه تیره‌تر خواهد بود و از کنتراست داینامیک بالاتری بهره می‌‌برد. تی‌سی‌ال مدعی شده تلویزیون ایکس ۱ به لطف فناوری دالبی ویژن اچ‌دی‌آر نسبت به دیگر تلویزیون‌های رقبا تا ۴۰ درصد روشن‌تر است.

معمولا رنگ‌ها و جزئیات مهم در قسمت‌های سایه‌دار یا تاریک گم می‌شوند ولی در تلویزیون‌های 4K جدید تی‌سی‌ال همه چیز مشابه واقعیت نمایش داده خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که برای لذت بردن از این تکنولوژی جدید باید محتوای HDR بیشتری تولید شود.

به دلیل اینکه دالبی در زمینه‌ی تکنولوژی HDR از پیشگامان بازار به شمار می‌رود، طبیعتا انتخاب تی‌سی‌ال برای همکاری در این زمینه بسیار هوشمندانه صورت گرفته است و باعث می‌شود خیلی زود محتوای اچ‌دی‌آر مورد نظر در اختیار خریداران قرار گیرد. برای مثال Vudu به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان سرویس پخش آنلاین، محتوایی تولید می‌کند که کاملا از تکنولوژی HDR دالبی پشتیبانی می‌کند.

امیت بالان، مدیر بازاریابی و تامین کالای VUDU معتقد است این شرکت با تجربه‌ی ارائه‌ی سرگرمی‌های با کیفیت خانگی کاملا آشناست و از اینکه محتوای لازم برای تلویزیون‌های 4K UHD با پشتیبانی از تکنولوژی Vision HDR دالبی را عرضه می‌کند، به خود می‌بالد. وی می‌گوید با توجه به همکاری این سرویس با شرکایی چون دالبی و تی‌سی‌ال، می‌توان نسبت به تداوم ارائه‌ی بهترین محتوا برای مخاطبان سینمای خانگی اطیمنان داشت.

قرار است تلویزیون X1 تی‌سی‌ال از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار آمریکا شود ولی هنوز به قیمت آن اشاره‌ای نشده است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات