سامسونگ تلویزیون منحنی 8K خود را در سایز ۹۸ اینچ معرفی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش ال‌جی از تلویزیون ۹۸ اینچ 8K خود رونمایی کرد و حالا سامسونگ دیگر تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون دنیا،  هم نسبت به معرفی یک تلویزیون ۹۸ اینچ منحنی شکل با رزولوشن 8K اقدام کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سامسونگ در کنفرانس امروز خود که در نمایشگاه CES 2016 برگزار شد از یک تلویزیون 8K در سایز ۹۸ اینچ رونمایی کرد. سامسونگ این تلویزیون را اولین 8K واقعی دنیا می‌داند.

اگر بدنبال آن هستید تا بدانید 8K در تلویزیون ۹۸ اینچ سامسونگ به چه معنا است باید بدانید که این تلویزیون دارای رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل است. این رزولوشن به معنی ۳۳ میلیون پیکسل یا به عبارت بهتر ۴ برابر پیکسل بیشتر نسبت به 4K است.

نام مدل تلویزیون 8K سامسونگ، UN98S9 انتخاب شده است. سامسونگ هنوز اعلام نکرده  که از چه درگاهی تصویر 8K به این تلویزیون منتقل می‌شود، چرا که در حال حاضر درگاه HDMI قادر است از رزولوشن 8K پشتیبانی کند اما نرخ فریم در این حالت به حداکثر ۲۴ فریم در ثانیه محدود می‌شود. در حال حاضر نسخه‌ی جدیدی از MHL نیز با عنوان SuperMHL در حال توسعه است که از رزولوشن 8K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند با این حال این فناوری نیز هنوز در هیچ محصولی به کار گرفته نشده است.

سامسونگ تلویزیون 8K خود را با پنل منحنی شکل تولید کرده که از فناوری کوانتوم دات نیز پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون که عضوی از خانواده‌ی SUHDها محسوب می‌شود از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و سیستم‌عامل آن تایزن است.

در حال حاضر هیچ محتوای 8K برای تماشا در این تلویزیون وجود ندارد و برای آنکه 8K به استاندارد محتوا تبدیل شود چند سال زمان نیاز خواهیم داشت. با این حال ممکن است تلویزیون‌های 8K برای برخی از شرکت و مصارف خاص مورد استفاده قرار گیرد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات