ال جی سه مدل تلویزیون ال سی دی مجهز به فناوری HDR‌ را به CES 2016 می‌آورد

یک‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES 2015 تمرکز اصلی سازندگان تلویزیون‌ها روی فناوری 4K بود، اما حال به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی تولید کنندگان تلویزیون در CES 2016 روی HDR باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

HDR نرخ کنتراست تلویزیون و میزان دقیق بودن رنگ‌ها را برای داشتن تصاویری غنی‌تر و واقعی‌تر افزایش می‌دهد.  ال‌جی تصمیم گرفته تا پیش از آغاز سیل عظیم اخبار رویداد CES، سه تلویزیون جدید LCD 4K خود را معرفی کند که هر سه این مدل‌ها مجهز به قابلیت HDR-Plus‌ هستند.

 فناوری HDR-Plus‌ در واقع ترکیبی از دو فناوری دیگر ال‌جی است. ترکیبی از Color Prime Plus که از فیلتر جدیدی برای نمایش کیفیت رنگ سینمایی بهره می‌برد به همراه فناوری Ultra Luminance که در  بهبود نرخ کنتراست نقش دارد، HDR-Plus ال‌جی را تشکیل می‌دهند. البته به نوعی تمام این صحبت‌ها شیوه‌های بازاریابی ال‌جی محسوب می‌شوند و به زبان ساده‌تر ال‌جی می‌خواهد با انتخاب نام دیگری برای فناوری HDR خود، این سیگنال را به بازار بفرستد که HDR ما از سایر برندهای حاضر در بازار بهتر است. 

در حال حاضر سونی و سامسونگ برخی از مدل‌های بالارده خود را به فناوری HDR‌ مجهز کرده‌اند و انتظار می‌رود که سایر تولید کنندگان تلویزیون هم در جریان CES 2016 محصولات مجهز به این فناوری را به نمایش بگذارند. 

UH9500، UH8500 و UH7700 دارای ابعاد ۴۹ تا ۸۶ اینچ هستند و هر سه مدل به نرم‌افزار جدید webOS 3.0 مجهز شده‌اند که قرار است ال‌جی طی رویداد CES 2016 آن را معرفی کند. این تلویزیون‌ها تفاوت‌های کمی با هم دارند ولی ال‌جی تاکید زیادی روی بدنه باریک ۶.۶ میلیمتری مدل UH9500‌ داشته است. 

البته نمایشگاه CES همیشه شاهد تلویزیون‌هایی با نمایشگرهای فوق‌العاده بزرگ هم بوده که از این رو انتظار داریم ال‌جی مدل ۹۸ اینچی UH9800 خود  که رزولوشن 8K دارد را هم به CES 2016‌ بیاورد.

 درست مثل فناوری 4K، حالا HDR‌ هم نیاز به تولید محتوای مناسب دارد تا از یک مزیت بازاریابی برای فروش تبدیل به یک قابلیت واقعا کاربردی و  مورد استفاده شود. پیش از این به لطف سرویس‌هایی نظیر Netflix، آمازون و یوتیوب شاهد بکارگیری فناوری 4K بودیم و انتظار داریم که همین اتفاق در سال ۲۰۱۶ برای HDR‌ بیفتد. بخصوص که شرکت‌هایی مثل ال‌جی برای فروش محصولات مجهز به HDR خود به چنین محتواهایی نیاز دارند.

قیمت تلویزیون ال‌جی هنوز اعلام نشده است و به نظر می‌رسد قیمت این مدل‌ها در کنفرانس خبری ال‌جی اعلام شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات