نگاه نزدیک به تلویزیون‌های دیجیتال ساینیج (Digital Signage) سامسونگ

سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، امکان عمومی و برخی از سازمان‌ها نیاز به تلویزیون‌هایی دارند که قابل برنامه‌ریزی باشند و مستقل از هر گونه کامپیوتری بتوانند محتوای مورد نظر خود را در آن‌ها نمایش دهند. در همین راستا سامسونگ تلویزیون‌های موسوم به Digital Signage را برای کسب و کارها وارد بازار کشور کرده است. در ادامه همراه زومیت باشید تا  به موارد استفاده و کارکرد دیجیتال ساینیج سامسونگ نگاهی داشته باشیم.
تبلیغات

در بسیاری از فروشگاه‌ها، مطب پزشکان، اماکن عمومی، رستوران‌ها و دیگر مراکز تجاری از تلویزیون برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی، پخش موسیقی و حتی نمایش تصاویر یا ویدئوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود، اما تلویزیون‌های رایج بازار قادر به مدیریت صفحه و تقسیم بندی آن برای نمایش چندین محتوای مختلف نیستند. در همین راستا مراکز عمومی از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای مدیریت محتوای در حال پخش در تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند. برخی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز برای نمایش منوی خوراکی‌های خود از بنرهای تبلیغاتی یا تابلوهای ثابت استفاده می‌کنند. در همین راستا سامسونگ نوع خاصی از تلویزیون‌های تجاری را با نام Digital Signage معرفی کرده است که در آن‌ها می‌توان بدون نیاز به کامپیوتر صفحه را در قالب‌های متنوع تقسیم بندی کرد و نه تنها منو غذا یا سرویس مورد نظر خود را تبلیغ کرد بلکه در کنار آن برنامه‌های تلویزیونی را پخش کرد. 

samsung signage 02

مدیریت تقسیم بندی صفحه و نمایش محتوا بر روی تلویزیون یک بار و از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا کامپیوتر قابل انجام است و کاربر می‌تواند به میل خود، یکی از بیش از ۲۰۰ قالب از پیش تعریف شده را انتخاب کرده یا قالب مورد نظر خود را بسازد. سپس اطلاعات به تلویزیون انتقال داده شده و در حافظه‌ی داخلی دیجیتال ساینیج ذخیره می‌شود تا مستقل از هر گونه کامپیوتر یا گوشی هوشمند محتوا نمایش داده شود.

اپلیکیشن Magic Info Express  از طریق گوگل‌پلی یا اپ استور روی موبایل، تبلت‌ یا کامپیوتر قابل نصب است. این نرم‌افزار امکان انتخاب قالب گرافیکی از پیش طراحی شده برای کسب‌وکارهای مختلف مانند بانک، رستوران، فروشگاه پوشاک و غیره را به‌طور مجزا دارد و کاربر می‌تواند با بارگذاری تصاویر، ویدئوها و نوشتار در این قالب‌ها، محتوای موردنظر خود را تولید و بر روی تلویزیون به نمایش درآورد.

رابط کاربری اپلیکیشن موبایل بسیار ساده و کارآمد است و درآزمایشی که انجام دادیم پشتیبانی از زبان فارسی نیز به خوبی در آن انجام می‌شود. چنانچه در فروشگاهی، چندین دستگاه تلویزیون تجاری موجود باشد، می‌توان محتوای نهایی را با دستگاه‌های دیگر که به یک Wifi مشترک متصل هستند به اشتراک گذاشت و نمایش داد.

samsung signage 01

تقسیم بندی صفحه به میل کاربر انجام می‌شود و بر اساس نیاز خود می‌تواند فضای بیشتر یا کمتری را به هر کدام از سرویس‌ها یا غذاهای خود اختصاص دهد. مثلا رستوران‌ها می‌توانند، فضای بیشتری را به منوی خاصی که اهمیتی بیشتری برای آن‌ها دارد اختصاص دهند.  حتی امکان نمایش منو در کنار برنامه‌های تلویزیونی نیز وجود دارد.

مورد جالب دیگر اینکه می‌توان برای روزهای هفته و حتی ساعت‌های روز نیز منوهای مختلفی تهیه کرده و برنامه ریزی کرد به این ترتیب به سادگی می‌توان محتوای خاصی را برای صبح، ظهر یا شب برنامه ریزی کرد تا بدون دخالت کاربر این محتوا بصورت خودکار در زمان تعیین شده نمایش داده شود. این سرویس مخصوصا برای رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌تواند موثر باشد.

یکی از دغدغه‌های استفاده از تلویزیون‌های عادی در اماکن عمومی، امکان کنترل آن‌ها از طریق ابزارهای موبایل یا ریموت‌کنترل‌های یونیورسال است. از طریق این ابزارها مشتریان می‌توانند، تلویزیون یک مکان عمومی را خاموش یا روشن کرده یا کانال را تغییر دهند. اما سامسونگ برای رفع این مشکل، امکان قفل کردن ریموت کنترل را فراهم کرده تا تلویزیون تحت کنترل مشتریان قرار نگیرد.

samsung signage 03

تلویزیون‌های ساینیج سامسونگ در سایزهای ۴۰ تا ۴۸ اینچ روانه‌ی بازار کشور شده‌اند و قیمت آن‌ها ۱۵ درصد بیشتر از تلویزیون‌های عادی و خانگی سامسونگ است. تلویزیون‌های عادی خانگی برای استفاده ۸ ساعت در روز طراحی شده‌اند، اما تلویزیون‌های تجاری (Digital Signage) آمادگی استفاده برای ۱۶ ساعت در روز را دارند. بنابراین پنل مورد استفاده در تلویزیون‌های ساینیج سامسونگ نیز با آنچه در تلویزیون‌های عادی استفاده می‌شود متفاوت است تا بتواند در استفاده‌ی طولانی مدت دوام بیشتری داشته باشد.

در نظر داشته باشید که این تلویزیون‌ها با LFD ها متفاوت هستند. LFDها نیز جزو تلویزیون‌های تجاری سامسونگ هستند که برای اماکن تجاری که نیاز به امکانات و دوام بیشتر دارند طراحی شده‌اند. به عنوان مثال LFDها برای استفاده در فرودگاه‌ها و امکانی از این دست طراحی شده‌اند و در سایزهای متنوع و بسیار بزرگ‌تر از ۴۸ اینچ نیز تولید می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات