شارپ اولین تلویزیون 8K دنیا را با قیمت ۱۳۳ هزار دلار عرضه می‌کند

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
هرچند هنوز محتوای کافی برای پشتیبانی از تلویزیون‌های 4K وجود ندارد، اما شارپ تصمیم گرفته تا پا را فراتر گذاشته و اولین تلویزیون 8K دنیا را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

شارپ وعده داده تا قیمت تلویزیون 8K این شرکت حدود ۱۶ میلیون ین معادل ۱۳۳ هزار دلار خواهد بود. این تلویزیون که با نام مدل LV-85001 شناخته می‌شود اولین تلویزیون شارپ 8K دنیا است که وارد بازار مصرف کننده می‌شود.

از آنجایی که این نمایشگر فاقد تیونر داخلی است نمی‌توان آن را جزو شاخه‌ی تلویزیون‌ها دانست. همچنین از آنجایی که هنوز محتوای 8K در دسترس نیست، این تلویزیون بیشتر برای آزمایش‌های مختلف بیشتر استفاده خواهد شد. البته شارپ فناوری ارتقاء رزولوشن تصویر را در این نمایشگر جای داده است تا بتوان محتواهای ضبط شده با رزولوشن پایین‌تر را در آن ارتقاء داده و در رزولوشن 8K مشاهده کرد.

همچنین شارپ، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز بزرگ را مخاطب این نمایشگر می‌داند که می‌توانند درآن تبلیغات یا محتوای مورد نظر خود را در رزولوشن 8K یا ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل به نمایش درآورند. تراکم این نمایشگر ۸۵ اینچ به ۱۰۴ پیکسل در اینچ می‌رسد.

جالب است بدانید که اگر بخواهید محتوای 8K را به این تلویزیون ارسال کنید باید از چهار درگاه HDMI همزمان استفاده کنید تا پهنای باند مورد نیاز برای این رزولوشن فراهم شود.

شارپ از پنل‌های IGZO با نسبت کنتراست ۱۰۰٫۰۰۰:۱ در این نمایشگر استفاده کرده و زاویه‌ی دید آن را نیز ۱۷۶ درجه اعلام کرده است. این تلویزیون از ۳۱ اکتبر برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد و قرار است در نمایشگاه CEATEC نیز به نمایش عموم درآید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات