معرفی کامل اپل تی وی جدید: آینده‌ تلویزیون‌!

پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
یکی از محصولاتی که در کنفرانس شب گذشته‌ی اپل همراه با تغییرات بسیار، رونمایی شد، اپل‌تی‌وی، نسل جدید ست‌تاپ‌باکس اپل بود. اپل از این جعبه‌ی کوچک با عنوان «آینده‌ی تلویزیون» یاد می‌کند. با زومیت همراه باشید تا نگاهی جامع به تغییرات ایجاد شده در اپل‌تی‌وی بیاندازیم.
تبلیغات

 اپل در صفحه‌ای اختصاصی اپل‌تی وی نوشته است: «تلویزیون بخش مهمی از زندگی ما است. ما دور خود جمع می‌شویم تا در مقابل صفحه‌ی بزرگ تلویزیون‌ نشسته و از برنامه‌های تلویزیونی لذت ببریم.» اپل تی‌وی سرویس‌هایی همچون HBO Now, Watch ESPN, Netflix, Hulu و iTunes را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و علاوه بر آن‌ها انتظار داریم صدها اپلیکیشن و سرویس دیگر نیز برای آن ارائه شود. اپل برای این دستگاه یک سیستم‌عامل جدید با نام tvOS را رونمایی کرد که تعامل بین کاربر و تلویزیون را وارد فاز جدیدی می‌کند. این سیستم‌عامل از طریق سیری کنترل دستگاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شاید یکی از مهم‌ترین امکانات اپل‌تی‌وی جدید نیز همین اضافه شدن دستیار صوتی سیری باشد برای رسیدن به این قابلیت، اپل ریموت کنترل اختصاصی را برای ست‌تاپ‌باکس خود در نظر گرفته است تا کاربر از میکروفن آن برای ارسال دستورات صوتی استفاده کرده و همچنین از آن برای اجرای بازی‌ها نیز بهره ببرد.

تمرکز بر روی اپلیکیشن‌ها

اپل معتقد است که اپلیکیشن‌ها، آینده‌ی تلویزیون هستند و در همین راستا، یک فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن را برای اپل‌تی‌وی و سیستم‌عامل tvOS راه‌اندازی کرده است. این کمپانی همچنین از توسعه دهندگان خواسته است تا اپلیکیشن‌های خود را برای این پلتفرم توسعه دهند. اپل می‌گوید که انتقال اپلیکیشن‌های تحت iOS به tvOS بسیار آسان است و توسعه دهندگان به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

programs appletv

 مشخصات فنی اپل‌تی‌وی

ریموت کنترل اپل‌تی وی ۴۷ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۲۴ در ۳۸ در ۶.۳ میلی‌متر است. خود اپل‌تی‌وی نیز ابعادی برابر ۳۵ در ۹۵ در ۹۸ میلی‌متر دارد و و وزن آن ۴۲۵ گرم است. اپل‌تی‌وی از طریق درگاه HDMI به تلویزیون متصل می‌شود. این دستگاه در دو نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت و با قیمت‌های ۱۴۹ و ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود.

apple tv spec

ریموت کنترل جدید اپل‌تی‌وی از بلوتوث ۴ پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای فرستنده‌ی اینفرارد است. این دستگاه برای کنترل بازی‌ها و استفاده از برخی از قابلیت‌های ست‌تاپ باکس اپل از سنسورهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ نیز بهره می‌برد. اپل برای شارژ این ریموت کنترل درگاه لاتینیگ را به آن اضافه کرده است. اپل ادعا می‌کند که با هر بار شارژ، می‌توان یک ماه از این ریموت کنترل استفاده کرد.

اپل تی‌وی از درگاه HDMI 1.4 پشتیبانی می‌کند و برای اتصال وای‌-فای نیز استاندارد 802.11ac  را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر مایل به استفاده از اترنت باشید، اپل‌تی‌وی از 10/100BASE-T پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای اتصال به ریموت کنترل از بلوتوث ۴ و گیرنده‌ی اینفرارد پشتیبانی می‌کند.

اپل تی وی

پردازنده‌ی اپل‌تی‌وی جدید نیز به A8 ارتقاء یافته است. این پردازنده‌ی ۶۴ بیتی در آیفون ۶ نیز بکار گرفته شده بود. بکارگیری این پردازنده‌ی باعث می‌شود تا بازی‌ها موبایل با سرعت و کیفیت مناسبی در صفحه‌ی تلویزیون به نمایش درآیند.

روش دوم نیز استفاده از ریموت کنترل جدید اپل‌تی‌وی است. این ریموت کنترل دارای یک بخش چند لمسی است. همچنین یک دکمه‌ی اختصاصی سیری نیز در این ریموت کنترل در نظر گرفته شده است تا با فشار دادن آن، دستگاه آماده‌ی دریافت دستورات صوتی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات