گزارش زومیت از مراسم رونمایی تلویزیون‌های جدید OLED ال‌جی در دوبی

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
مطالعه 6 دقیقه
ال‌جی طی در دبی، ورود نسل جدید تلویزیون‌های اولترا‌ اچی‌دیِ OLED خود به بازار خاورمیانه و افریقا را رسمی کرد.
تبلیغات

هر کدام از تولیدکنندگان تلویزیون‌ سعی دارند با تمرکز بر روی یک تکنولوژی خاص، نظر کاربران را به سمت محصولات خود جلب کنند. سامسونگ بر روی فناوری SUHD تمرکز کرده و ال‌جی نیز شدیدا بر روی OLED‌های سرمایه گذاری می‌کند.

سال گذشته چندین مدل تلویزیون OLED ال جی در ابعاد و شکل و شمایل مختلف را راهی بازار کرد و حتی تلویزیون‌های خمیده OLED نیز وارد بازار کشور شدند. در همین راستا امسال نیز ال‌جی تمرکز ویژه‌ای بر روی تلویزیون‌های هوشمند OLED کرده است.

oled tv 02

مراسم امروز ال‌جی با حضور مدیران ارشد این شرکت در بخش صوتی و تصویری، برخی از شرکای تجاری و همچنین خبرنگاران رسانه‌های منتخب برگزار شد. ابتدای مراسم، کوین چا - رییس خاورمیانه و افریقای ال‌جی به روی سن آمد و آنطور که انتظار می‌رفت از اهمیت بازار منطقه گفت و به پتانسیل‌های موجود در این بازار اشاره کرد.

وی گفت که ال‌جی سرمایه‌ گذاری بسیار بزرگی را بر روی نمایشگرهای OLED برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند انجام داده است تا بهترین تجربه را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

oled tv 03

مدیر کل بخش خاورمیانه و افریقای ال‌جی به برتری‌های تلویزیون‌های OLED اشاره کرد و به اهمیت ساختار OLED ها اشاره کرد. در OLED ها برخلاف تلویزیون‌های LED رایج بازار، هر کدام از پیکسل‌ها بصورت مستقل نوردهی می‌شوند و همین عامل باعث می‌شود تا عمق رنگ مشکی، کنتراست تصویر و همچنین زاویه‌ی این تلویزیون در بالاترین سطح قرار گیرد و در نهایت تجربه‌ی کاربری منحصر به فردی در اختیار کاربران قرار گیرد.

اکثر تلویزیون‌ها از روش‌های رایج نوردهی از پشت به صفحه‌ی LCD از طریق لامپ‌های LED یا فلورسنت استفاده می‌کنند و با بهره گیری از تکنولوژی‌هایی مانند نوردهی موضعی و نوردهی از کناره‌ها سعی در نازک کردن پنل و افزایش کنتراست تصویر دارند؛ اما هیچ کدام از این تکنولوژی‌ها نتوانسته‌اند همانند تکنولوژی OLED کنتراست فوق‌العاده و زاویه‌ی دیدی وسیع را در ضخامتی میلیمتری ارائه دهند. در پنل‌های OLED نوردهی پس‌زمینه حذف شده است و جای پنل LCD را دیودهای رنگی گرفته‌اند که هرکدام نور مجزایی را از خود ساتع می‌کنند.

تا کنون به دلیل مشکلات ساخت و قیمت بالای این پنل‌ها مخصوصا در سایزهای بزرگ امکان راه‌یابی آن‌ها به بازار تلویزیون‌ها وجود نداشت تا این که ال‌جی موفق شد این تکنولوژی را به تولید انبوه رسانده و با قیمتی مناسب به بازار تلویزیون‌ها بیاورد. پس از آن ال‌جی از پنل‌های OLED در صفحات منحنی استفاده کرد تا نسل جدیدی از تلویزیون‌های لوکس، گران قیمت و با کیفیت را به مشتریانش ارائه دهد.

oled tv 01

از آنجایی که در OLEDها هر کدام از پیکسل‌ها به صورت مستقل نوردهی می‌شوند به همین دلیل نیز می‌توان بخش‌های مختلف تصویر را روشن و خاموش کرد و این موضوع باعث می‌شود تا کنتراست تصویر به نزدیک بی‌نهایت برسد و تجربه‌ی کم‌نظیری ارائه شود. البته نمایشگرهای OLED از نظر دقت نمایش رنگ‌ها به خوبی LCDها نیستند اما ال‌جی ادعا می‌کند که دقت نمایش رنگ‌ها در نسل جدید تلویزیون‌های OLED این شرکت نیز به خوبی بهبود یافته است.

قرمز، سبز، آبی و سفید

3d eg9800

علاوه بر مشکی عمیق ال‌جی برای به وجود آوردن رنگ سفید درخشان و طبیعی از چینش ۴ رنگه‌ WRGB استفاده کرده است. یعنی این‌که به جای استفاده از ماتریس ۳ رنگ متداول شامل آبی، سبز و قرمز در نتیجه تولید رنگ سفید از روشن شدن هر ۳ پیکسل، رنگ سفید جداگانه به این ۳ پیکسل اضافه شده که باعث روشن‌تر شدن تصویر و احتمالا کاهش مصرف انرژی می‌شود.

در تلویزیون‌های OLED ال‌جی از کمترین زوایا نیز می‌توان محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر تلویزیون را مشاهده کرد و به هیچ وجه تغییر روشنایی یا محو شدن تصویر بروز نمی‌دهد.  ال‌جی همچون نسل قبل در منوی تنظیمات تلویزیون‌های جدید OLED خود، امکانات زیادی را برای کالیبره کردن رنگ و کنتراست تصویر قرار داده است که با تنظیم درست آن‌ها هر کس بنا بر سلیقه‌ی خود می‌تواند تصویر مورد نظرش را در تلویزیون ببیند. رنگ‌های زنده و مشکی عمیق همراه با سفید درخشان کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در این تلویزیون ایجاد کرده‌اند.

صدای باکیفیت قوت گرفته از هارمن / کاردن

جای دادن اسپیکرهای پرقدرت و با کیفیت همواره یکی از چالش‌های اصلی در تلویزیون‌های باریک، مخصولا OLEDها بوده است. ال‌جی برای آنکه بتواند علاوه بر کیفیت تصویر، کیفیت صدا را نیز به در سطح مورد نظر خود برساند از فناوری Harmon/Kardon بهره برده است. ال‌جی در تلویزیون‌های جدید خود از اسپیکرهای ۷۰ واتی ساخت این شرکت بهره برده است تا خیال مشتریان از بابت کیفیت صدای خروجی نسل جدید OLEDهای این شرکت راحت شود.

پشتیبانی از رزولوشن 4K

تلویزیون‌های OLED نسل قبلی ال‌جی از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کردند و این در حالی است که اکثر تلویزیون‌های رده بالای ال‌سی‌دی سال گذشته 4K بودند. شاید مهم‌ترین تغییر در نسل جدید تلویزیون‌های OLED ال‌جی نیز پشتیبانی از رزولوشن 4K یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. حالا این تلویزیون‌ها در شاخه‌ی اولترا اچ‌دی‌ها قرار می‌گیرند.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی به طور کلی در دو سری EG و EC جای می‌گیرند. از آنجایی که بدنه‌ی این تلویزیون فوق‌العاده باریک است، ظاهر فوق‌العاده شیک و مدرنی دارند. برای مشاهده‌ی مشخصات فنی این تلویزیون‌ها به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

تلویزیون‌های سری EG در سه سایز ۵۵ و ۶۵ و ۷۷ اینچ راهی بازار منطقه می‌شوند و هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی دقیق آن‌ها به بازار وجود ندارد.

قیمت تلویزیون ۷۷ اینچی مدل 77EG9700 با رزولوشن 4K معادل ۲۴٫۹۹۹ دلار و مدل ۶۵ اینچ با قیمت ۶٫۰۰۰ دلار تعیین شده است.

همه‌ی این تلویزیون‌ها از درگاه‌های USB، HDMI، میراکست، MHL 2.0 و WIDI پشتیبانی می‌کنند تا کاربر بتواند محتوای مورد نظر خود را از طریق ابزارهای مختلف در تلویزیون ارسال کند.

تلویزیون‌های EG تنها ۰.۲۴ اینچ ضخامت دارند و ال‌جی طراحی آن‌ها را Art Slim نام‌گذاری کرده است. هر سه مدل ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ این تلویزیون‌ها نیز خمیده هستند و قادرند از طریق فناوری پسیو تصاویر را بصورت سه بعدی پخش کنند.

EC9700 Feature 4KOLED

تلویزیون‌های جدید ال‌جی با وجود اینکه از نوع منحنی هستند اما همچنان قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. این کمپانی همچنین از پلتفرم webOS خود نیز در این میان یاری جسته و دسترسی به اپلیکیشن‌های YouTube، نت‌فلیکس (در کیفیت 4K) و Hulu را نیز به سادگی فراهم می‌کند تا یک ست‌تاپ‌باکس اینترنتی بی نظیر داشته باشید. ال‌جی کیفیت تصویر تکنولوژی پنل OLED خود را بعنوان خصیصه‌ی اصلی این دستگاه‌ها و نقطه قوت آن‌ها در بازار برشمرده است.

نظر شما در باره‌ی نسل جدید تلویزیون‌های OLED ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات