شارپ تجارت تلویزیون خود در امریکا را به های‌سنس فروخت

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
مشکلات مالی شارپ، این کمپانی ژاپنی را مجبور کرد تا کسب و کار تلویزیون‌های LCD خود را در شمال امریکا رها کند. کمپانی چینی های‌سنس نیز با پرداخت ۲۳.۷ میلیون دلار نه تنها صاحب کارخانه‌ی شارپ در مکزیک شده بلکه اجازه‌ی عرضه‌ی تلویزیون تحت برند شارپ را در شمال و جنوب امریکا را دریافت کرد.
تبلیغات

 بلومبرگ گزارش کرده که کمپانی ژاپنی شارپ کسب کار تلویزیون خود در امریکا را به کمپانی چینی Hisense فروخته است. توافق بین این دو شرکت ۲۳.۷ میلیون دلار ارزش گذاری شده و به موجب آن های‌سنس صاحب کارخانه‌ی شارپ در مکزیک شده و مجوز عرضه‌ی تلویزیون با برند شارپ در امریکا را نیز دریافت کرده است. این بدین معنا است که تلویزیون‌های شارپی که در آینده در بازار امریکا عرضه می‌شوند توسط کمپانی Hisense تولید خواهند شد و احتمالا به جای پنل ژاپنی به پنل چینی مجهز خواهند شد.

شارپ در سه ماهه‌ی اخیر ۳۴ میلیارد ین معادل ۲۷۴ میلیون دلار ضرر داد. این کمپانی طی یک سال گذشته نیز نزدیک به ۲۳.۴ میلیارد دلار ضرر داده است. در گزارش بلومبرگ آمده که شارپ اخیرا کمک نقدی ۱.۸ میلیارد دلاری را دریافت کرده با این حال، کازو تاکاباشی - مدیرعامل شارپ گفته است که به تمام گزینه‌ها از جمله به رها کردن تجارت LCD فکر می‌کند چراکه بازار LCD به سرعت تغییر می‌کند.

های‌سنس یک کمپانی چینی است که به سرعت وارد بازار تلویزیون‌های HDTV شده و در حال گسترش سهم بازار خود است. این کمپانی اخیرا با عرضه‌ی تلویزیون‌های ارزان قیمت 4K بیشتر خود را مطرح کرد. کمپانی‌های چینی دیگر مانند TCL و شیائومی نیز وارد بازار تلویزیون شده‌اند و با عرضه‌ی تلویزیون‌های ارزان قیمت، تجارت کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی را شدیدا تحت فشار قرار داده‌اند. شاید یکی از دلایل اصلی مشکلات شارپ برای فروش تلویزیون‌های Aquos خود، فضای کاملا رقابتی باشد که چینی‌ها و کره‌ای‌ها در بازار تلویزیون ایجاد کرده‌اند.

شارپ یکی از کمپانی‌های قدیمی و محبوب در حوزه‌ی تلویزیون است که خود کارخانه‌‌های متعدد تولید پنل‌های LCD دارد. این کمپانی شاید بتواند با پشتوانه‌ی طرفداران بسیار خود در کشورهای مختلف دنیا و با برنامه‌ ریزی درست، مجددا به شرایط سوددهی باز گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات