تلویزیون‌های 4K ال‌جی با فناوری کوانتوم دات و پلتفرم نرم‌افزاری WebOS معرفی شدند

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی در نمایشگاه CES 2015 از نسل جدید تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود با پشتیبانی از فناوری Quantum Dot رونمایی کرد. کره‌ای‌ها باور دارند که این فناوری باعث بهبود کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های این شرکت می‌شود.
تبلیغات

ال‌جی از تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی جدید خود با فناوری «نقطه کوانتومی» رونمایی کرد. این محصول که از پلتفرم نرم افزاری WebOS بهره می‌برد، ترکیب رنگ گسترده‌تری دارد. همچنین در این تلویزیون‌ها اشباع رنگ نسبت به تلویزیون‌های LCD رایج بهبود یافته است. این تلویزیون‌ها در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

فناوری نقطه کوانتومی ال‌جی بوسیله کنترل نانوکریستال‌هایی که اندازه‌ای از 2 تا 10 نانومتر دارند عمل می‌کند. در این فناوری هر نقطه بسته به اندازه‌اش، رنگی متفاوت از خود ساتع می‌کند. با اضافه‌کردن صفحه‌ی باریکی از کوانتوم در مقابل نور پس زمینه‌ی LCD، نرخ بازتولید رنگ و درخشندگی کلی تصویر، به شکل قابل‌توجهی تقویت می‌شود. نقطه‌های نانویی- که به قدری کوچک هستند که بتوانند خواص مکانیکی کوانتومی را نشان دهند- رنگ‌های فوق‌العاده زنده و شفاف ساتع می‌کنند. فناوری نقطه کوانتومی قادر است قابلیت‌های ممتاز نمایشگرهای فعلی اولترا اچ‌دی IPS شرکت ال‌جی را بالاتر ببرد. نرخ بازتولید رنگ در پنل‌های IPS ال‌جی که دقت رنگ فوق‌العاده بالا و زوایای دید بسیار گسترده دارد در مقایسه با سایر تلویزیون‌های LCD و LED رایج 30 درصد افزایش یافته است. این موضوع امکانی را برای تلویزیون فراهم می‌کند تا محدوده رنگ فوق‌العاده گسترده‌ای را نمایش دهد که برای محتواهای 4K ایده‌آل است.

webos-lg-tv

سال گذشته ال‌جی پلتفرم WebOS را از اچ پی خرید تا از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کند. حالا به نظر می‌رسد این سیستم عامل با اعمال تغییراتی برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی بهینه‌تر شده و به پلتفرم اصلی اسمارت تی‌وی‌های ال‌جی تبدیل شده است. سری محصولات جدید، در هشت نوع متفاوت با نام‌های UC9 ،UB9800 ،UF9500 ،UF9400 ،UF8500 ،UF7700 ،UF6800 و UF6700 روانه بازار خواهند شد.

ال‌جی مدعی است زمان بوت WebOS نسبت به گذشته ۶۰ درصد بهبود یافته است، چرا که ال‌جی در تلویزیون‌های هوشمند جدید خود از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای استفاده می‌کند.

این تلویزیون‌ها در بخش جلو به اسپیکرهای نسبتا قدرتمندی مجهز شده‌اند و حتی ال‌جی برای مدل پرچمدار UF9500 نام «تالار کنسرت» (Auditorium) را برگزیده است. ال‌جی مدعی است که ویژگی تغییر مقیاس این تلویزیون‌ها برای پخش محتوای Full HD روی نمایشگر 4K در این محصولات ارتقاء یافته تا تجربه‌ای نزدیک به محتوای 4K واقعی تداعی شود.

ال‌جی با Go Pro همکاری تازه‌ای را شروع کرده است و تلویزیون‌های این شرکت قادر به دسترسی به محتوای 4K در یوتیوب، آمازون و Vudu هستند. ال‌جی همچنین سرویس Music Flow را برای تلویزیون‌های خود در نظر گرفته است که بصورت بی‌سیم استریم موسیقی را میسر می‌کند.

شرکای ال‌جی برای استریم محتوا،Pandora, iHeartRadio, Spotify, Rhapsody, TuneIn, Google Play Music, and Songza. هستند.

webos-lg-tv-2

قابلیت Auto Music Play صدای در حال پخش در گوشی را روی نزدیک‌ترین اسپیکرهای خانه یا محیط کار شما استریم و پخش می‌کند. قابلیت موزیک فلو هم طوری طراحی شده است تا از شبکه‌ی دوبانده پشتیبانی کند تا کاربر بتواند بیش از یک اسپیکر را به آن متصل کرده و موزیک را بر روی آن ها استریم کند.

ال‌جی می‌گوید که بهترین تکنولوژی روز دنیا تنها در تلویزیون‌های جدید این کمپانی وجود دارند. سیستم‌صوتی این شرکت، پخش‌کننده‌های بلو-ری و مانیتورهای فوق‌العاده عریض ال‌جی همگی اکوسیستم بزرگ این شرکت را تشکیل می‌دهند. ال‌جی باور دارد که بهترین پلتفرم سرگرمی خانگی را ارائه می‌کند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات