معرفی نمایشگرهای آینده، از سه بعدی و شفاف تا شیشه نامرئی

جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
مطالعه 7 دقیقه
نمایشگرهای آینده به چه صورت خواهند بود؟ تلویزیون، مانیتور، تبلت، گوشی‌های هوشمند به چه نوع نمایشگرهایی مجهز خواهند شد؟
تبلیغات

در نمایشگاه بین المللی FPD 2011 ژاپن، بسیاری از تولیدکنندگان، نمایشگرهای آینده خود را به نمایش گذاشتند. از جمله پنل‌های جذاب به نمایش در آمده در FPD می‌توان به پنل 10.1 اینچی سامسونگ با رزولوشن 2560x1600، پنل شفاف و انعطاف پذیر OLED شرکت AUO، نمایشگرهای نامرئی و همچنین پنل‌های جدید الجی، شارپ و ... اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به نمایشگرهای آینده هر یک از شرکت ها بیاندازیم.

در این مقاله تنها نمایشگر های جذاب و خلاقانه به نمایش در آمده در FPD 2011 معرفی می‌شوند. اکثر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه تولیدکننده پنل نمایشگر است و پنل اکثر تلویزیون تبلت، موبایل و مانیتورهای دنیا توسط این شرکت ها تامین می‌شوند.

AU Optronics

شرکت تایوانی AU Optronics پنل های OLED خود را در نمایشگاه FPD ژاپن به نمایش گذاشت. به زودی محصولات بسیار جذابی از این برند در بازار جهانی مشاهده خواهید کرد. یکی از محصولات این شرکت، OLED در سایز 32 اینچ با رزولوشن HD و زمان پاسخ گویی 0.01 میلی ثانیه است.

auo32oled

پنل این نمایشگر تنها 3 میلیمتر ضخامت داشته و کنتراست بسیار خوبی دارد.

auo32oled-2

AUO پنل های 4.3 اینچی OLED با 257 پیکسل در هر اینچ را به صورت انبوه تولید خواهد کرد. این شرکت همچنین پنل های دستگاه های سامسونگ که مجهز به تکنولوژی Pentile هستند (مانند Galaxy Nexus و Galaxy Note) را مورد اشاره قرار داده و اعلام کرد: پنل های AUO کیفیت بالاتری نسبت به آنها دارند.

auo4flexibleoled-1

برای بررسی تکنولوژی Pentile مقاله "نمایشگر های جدید الجی و سامسونگ با رزولوشن بالا" را مطالعه کنید.

این کمپانی امیدوار است بتواند بازار پنل های کوچک و با کیفیت را در سال 2012 در دست گیرد.

در کنار این پنل ها، AUO یک نمایشگر پشت نما و شفاف 6 اینچی OLED با درجه شفافیت 35 درصد و همچنین یک پنل OLED انعطاف پذیر با ضخامت 0.3 میلیمتر را در نمایشگاه FPD به نمایش گذاشت.

auotransparentoled-1

نمایشگرهای دیگر AUO، یک نمایشگر 65 اینچی پشت نما، یک پنل کاغذ الکترونیکی 6 اینچی قابل تا شدن با رزولوشن 800x600 بودند. این کاغذ الکترونیکی که در تصویر زیر نمونه ای از آن را مشاهده می کنید، می تواند در آینده جایگزین روزنامه الکترونیکی شود.

auo6epaper-1

Samsung SMD

پنلی که سامسونگ در FPD 2011 به نمایش گذاشت، یک LCD با تکنولوژی PLS و رزولوشن 2560x1600 و در سایز 10.1 اینچی بود که مشخصاتی مشابه پنل های IPS داشت.

samsung101lcd-1

این پنل دارای ساختار RGBW بوده و از ماتریکس Pentile استفاده می کند. سامسونگ همچنین در این نمایشگاه کاربرد نمایشگر های پشت نما را در فریزر ها و یخچال های خانگی نمایش داد. استفاده از این پشت نما ها در لوازم خانگی بسیار جذاب می باشند.

samsungrefrigerator-1l

سامسونگ همچنین در نمایشگاه FPD 2011 عینک های سه بعدی خود را با قابلیت شارژ بی سیم معرفی کرد.

samsungwireless3d-2

این عینک ها با قرار گرفتن در میدان مغناطیسی می توانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند. در واقع عینک های جدید سامسونگ با قرار گرفتن روی یک سیلندر که در تصویر نیز نشان داده شده، شارژ می شوند. این عینک ها برای ارتباط با تلویزیون از بلوتوث استفاده می کنند.

نمایشگر های LG

ال جی طیف وسیعی از نمایشگر ها را در FDP به نمایش گذاشت. نمایشگر های 4.3 اینچی با تکنولوژی AMOLED و همچنین نمایشگر های فوق باریک LCD در سایز 55 اینچ از این جمله بودند.

lg55slimbezel-1

نمایشگر های IPS الجی هم اکنون به صورت عمده تولید می شوند و در محصولاتی مانند گوشی های iPhone 4 و iPad نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پنل تعدادی از مانیتور های جدید و جذاب الجی نیز که اکنون وارد بازار ایران شده IPS است.

Chimei Innolux

Chimei Innolux یک شرکت تولیدکننده نمایشگر چینی-تایوانی است که در سالهای اخیر پیشرفت کمی داشته است. این شرکت در نمایشگاه FPD اولین پنل OLED خود را با فیلتر رنگی معرفی کرد. Chimei Innolux پنل های خود را در سایز 3 و 3.5 اینچی برای استفاده در موبایل ها به نمایش گذاشت.

پنل ال سی دی 4K2K یکی دیگر از موارد جذاب در غرفه CMI بود. این پنل که بر اساس تکنولوژی IPS و Direct LED ساخته شده دارای کنتراست 1000:1 ، زاویه دید 176 درجه و مصرف برق 190 وات است. CMI اعلام کرده در صورت نیاز هر شرکتی می تواند پنل های 4K2K را به صورت انبوه تولید کند.

cmi4klcd-1

این کمپانی همچنین محصولات جذاب دیگری مانند پنل های IPS با رزولوشن بالا شامل پنل های 4.5 اینچی HD و پنل های 7 و 8 و 10.1 اینچی را به نمایش گذاشت. یکی دیگر از جذاب ترین نمایشگر های این کمپانی تلویزیون سه بعدی 56 اینچ بی نیاز از عینک بود.

Toshiba

نمایشگر 6.1 اینچی توشیبا با رزولوشن فوق العاده 2560x1600 پیکسل و تراکم 498 پیکسل در هر اینچ، یکی از معروف ترین محصولات توشیبا در نمایشگاه FPD ژاپن بود.

toshiba498ppi-1

Sharp

شارپ در نمایشگاه FPD ژاپن پنل های 8Kx4K خود را بار دیگر به نمایش گذاشت. ما پیشتر هم در مورد این پنل مقالاتی درج کردیم. این پنل یکی از جذاب ترین پنل هایی است که تولید آن به صورت انبوه و در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد.

شیشه نامرئی

Nippon Electric در این نمایشگاه شیشه های نامرئی را به نمایش گذاشت که تا میزان ممکن بازتاب نور را در تلویزیون و مانیتور کاهش می دهد.

invisibleglass-1

درجه شفافیت Nippon Film معادل 99.5 درصد است در حالیکه درجه شفافیت شیشه های عادی 92 درصد است.

منبع: FlatpanelsHD

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات