فناوری جدید Ultra Black سامسونگ باعث افزایش کیفیت تصاویر در شرایط نوری روشن می‌شود

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش‌های بازار محسوب می‌شود. همچنین این کمپانی نقش پر رنگی در توسعه فناوری‌های مرتبط با نمایشگر‌ها دارد. فناوری Ultra Black جدیدترین دستاورد این غول کره‌ای در توسعه و تولید نمایشگرها است که باعث می‌شود کیفیت پخش تصاویر در شرایط نوری روشن، افزایش قابل توجهی داشته باشد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینکه اکثر افراد در شرایط نوری روشن به تماشای تلویزیون می‌پردازند، یک حقیقت است؛ اما بیشتر آن‌ها احتمالا نمی‌دانند که اینکار باعث می‌شود تصاویر مصنوعی‌تر جلوه کنند. همچنین نور طبیعی باعث ایجاد انعکاس بر روی نمایشگر خواهد شد که این عامل هم خود باعث می‌شود رنگ‌ها به صورت اشباع شده و یا کم‌رنگ به نظر بیایند. در هر حال، به تازگی سامسونگ تکنولوژی جدیدی را معرفی کرده که Ultra Black نام دارد و قرار است در تمامی تلویزیون‌های SUHD جدید این شرکت بکار گرفته شود. با استفاده از این فناوری حتی در شرایط نوری روشن محیط‌های داخلی، افراد تجربه‌ای مطلوب از تماشای تلویزیون خواهند داشت.

ultra black

وب‌سایت SamMoible پیش از این گزارش داده بود که سامسونگ تولید پنل‌های کوانتوم‌دات (Quantum Dot) خود را آغاز کرده است. روشنایی و وضوح این پنل‌ها در مقایسه با نمایشگرهای OLED بیشتر بوده؛ در عین حال همانند پنل‌های OLED انرژی کمی مصرف می‌کنند. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد فناوری Ultra Black را نیز در نمایشگرهای خود بکار بگیرد که در این صورت بازتاب نور این صفحه‌نمایش‌ها در برابر منابع روشنایی مختلف، کاهش خواهد یافت. اگرچه مزایای این فناوری بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما تکنولوژی بکار گرفته شده در Ultra Black چندان هم پیچیده نیست. این فناوری در واقع یک لایه‌ی برجسته بر روی نمایشگرها اضافه می‌کند که باعث می‌شود مسیر نورهای تابیده شده به آن تغییر کند، بدون آنکه در نور تابیده شده از خود پنل مشکلی به وجود بیاید. در نتیجه انعکاس نورهای تابیده شده به صفحه‌نمایش کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نظر شما در مورد فناوری Ultra Black چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات