سونی شراکت خود را برای تولید LCD با سامسونگ پایان می دهد

دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و سونی دو همکار تولید کننده پنل های ال سی دی از نوع S-LCD بودند که طی قراردادی برای مدت 7 سال با یکدیگر همکاری کردند. اکنون پس از گذشت 7 سال، سونی تمایل دارد به این قرارداد خاتمه داده و با کمپانی های ژاپنی قرارداد جدید خود را عقد کند. سونی اکنون مصمم است شراکت خود را با یکی از کمپانی های شارپ، توشیبا و یا هیتاچی به صورت طولانی مدت ادامه دهد.
تبلیغات

سونی که تاکنون خود به تنهایی پنل نمایشگر ها را تولید نمی کرده، تصمیم دارد تجارت تلویزیون های خود را سودمند کرده و مانند بیشتر تولید کنندگان ژاپنی محصولات الکترونیکی، راه و روش خود را کمی تغییر دهد. اولین قدم این کمپانی برای رسیدن به سود بیشتر این است که به شراکت خود با سامسونگ، که تاکنون پنل های سونی را تولید می کرده، خاتمه دهد.

سونی معتقد است که طبق قرارداد خود برای تولید پنل های S-LCD بیش از 1.6 میلیارد دلار هزینه کرده و سامسونگ در این قرارداد بیش از 50.1% سهم دارد. اکنون که سونی تصمیم به جدا شدن از کمپانی سامسونگ را دارد، سامسونگ مجبور است سهم سونی را خریداری کند و یا مشتری جدیدی برای بستن قرارداد مشابه بیابد.

سونی اخیرا قراردادی با Toshiba و Hitachi برای تولید LCD های سایز متوسط و کوچک عقد کرده و همچنین با کمپانی شارپ نیز برای تولید LCD قرارداد بسته است.

ولی هنوز مشخص نیست سونی با کدام یک از این سه کمپانی ژاپنی قرارداد طولانی مدت عقد می کند. به محض دریافت اخبار دقیق تر شما را در جریان این خبر، قرار خواهیم داد.

منبع: FlatPanelsHD

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات