شارپ تلویزیون 70 اینچی لمسی و تعاملی خود را رونمایی کرد

شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
مطالعه 6 دقیقه
با راه حل جالب شارپ برای اداره جلسات، پرزنتیشن ها، ویدئو کنفرانس ها، نگهداری داده ها و تعاملات دیجیتال در یک محیط سازمانی آشنا شوید.
تبلیغات

شرکت ژاپنی شارپ اخیرا با تولید محصول نوین خود یعنی تلویزیون PN-L702B، راه حل جالب و در عین حال کاملی را برای اداره جلسات، پرزنتیشن ها، ویدئو کنفرانس ها، نگهداری داده ها و تعاملات دیجیتال در یک محیط سازمانی ارائه داده است؛ این محصول با قابلیت های بالای خود به خوبی می تواند مشکلات رایج در اداره جلسات گروهی و مشارکتی را ضمن ایجاد یک استاندارد نوین در سطح مانیتورهای صفحه لمسی حل کند.

مثلا حالتی را تصور کنید که با همکاران خود به شکل چهره به چهره در سراسر جهان در یک ویدئوکنفرانس شرکت کرده اید،گفتگو و تعامل می کنید و تکنولوژی این امکان را به شما می دهد که محتوا، نوشته ها، مطالب و تمام تصاویری که گفتگوی شما و جزئیات پیرامونتان را شرح می دهد در اختیار داشته باشید .

تلویزیون شارپ با صفحه نمایش هفتاد اینچ تفاوت های بسیار چشمگیری با نمونه های حرفه ای قبلی دارد؛ اول اینکه سیستم اختصاصی مادون قرمز موجب ایجاد قابلیت های تعاملی در این مانیتورها شده و همچنین نیاز به تعبیه لایه مراقبتی ویژه برای عینک های محافظتی را مرتفع نموده است .‌ ‌

دومین مزیت کلیدی این محصول اندازه قابل مقایسه آن با بسیاری از مانیتور حرفه ای استاندارد است که برخلاف محصولات رقیب که اکثرا بزرگ و غیر جذاب هستند، به آن ظاهری کامل و شیک می دهد. سومین تفاوت در داشتن سیستم منحصر به فرد کواترون شارپ است؛

اضافه شدن رنگ زرد به سه رنگ قبلی سبز، آبی و قرمز و نتایج حیرت آور آن سبب شده که این مانیتورها قابلیت ایجاد صدها هزار رنگ متفاوت را بیابند که پیش از این LCD های دیگر توان ایجادش را نداشتند. این درجه از شفافیت و گستردگی طیف رنگ توسط پنل 176.6 سانتی متری، توانسته است محصول را به شکل مناسب به وسیله‌ی کاملا چند منظوره ای برای فعالیت های مختلف جمعی و گروهی تبدیل کند. PNL702 همچنین با ترکیب "Full HD "با "LED back light (تامین نور پس زمینه از طریق LED) به شکلی استثنایی توانسته است مصرف بسیار پایینی در حدود 240 وات را موجب شود.

PNL702B با مجهز شدن به نرم افزار Pensoft و قابلیت نوشتن با آن به عنوان استاندارد وی‍ژه، قادر است امکانی سریع و کاربردی را برای اداره کنفرانس ها و جلسات آموزشی ارائه دهد. این نرم افزار توانایی همخوان سازی و ارتباطات دو سویه برای پرینت، اسکن، ایجاد هارد کپی و یا هر نوع مدرک دیجیتال یا تصویر از هر منبع را در یک نشست یا جلسه درسی داشته و می تواند با حاشیه نویسی، ویرایش، ثبت و یا پرینت نوشته های شرکت کنندگان در جلسه، آرشیو دیجیتالی دائم، کامل و همیشه در دسترس ایجاد کند.

در حقیقت PN-L702B با هدف انجام فعالیت ها در مقیاسی جهانی ابداع شده و با این روند می تواند به حرکت های جمعی چون گسترش ارتباطات، مشارکت ها و انتشار اطلاعات به شکل بین المللی بپردازند. در شرایط اقتصادی نامناسب شرکت ها به دنبال تکنولوژی های چند کاره ای می گردند که با نیازهای تجاری گوناگون آنها همخوان بوده و سطح پاسخگویی بالایی داشته باشد، بنابراین PN-L702B در واقع دست به ترکیب یک مانیتور حرفه ای با کارکرد بالا ( و طراحی زیبا ) با یک وایت برد دیجیتالی دو سویه (تعاملی) زده که برای طیف وسیعی از مشتریان با کاربری های گوناگون مناسب می نماید. این سیستم وایت برد (white board PC) در حقیقت می تواند به آسانی توسط یک کابل HDMI به پشت صفحه نمایش وصل شده و با یک پنل لمسی مورد استفاده قرار بگیرد.

PN-L702B هفتاد اینچی وضوح تصویری برابر 1920 در 1080 را ارائه داده و به آسانی در هر مکانی و با هر سطحی از نور محیطی و پیرامون قابل خواندن می باشد. تکنولوژی صفحه لمسی این محصول برای پاسخگویی دقیق، حسگرهای مادون قرمز چندگانه ای دارد که در مکان قرار دادن انگشت کاربر یا قلم لمسی به منظور حذف به هم ریختگی های رنگی کاربری دارند بدین ترتیب، افراد می توانند مستقیما بر روی تصاویر یادداشت نوشته، طراحی کرده و یا نسخه های جدیدی را بر روی سیستم خود ذخیره کنند و از طریقMFP (پرینتر چندگانه ساخت شرکت شارپ) چاپ نمایند.

نرم افزار Pensoft مجموعه ای از قلم های رنگی و پاک کن را تنها با یک کلیک روی دکمه قلم لمسی در اختیار کاربر می گذارد و می تواند با وصل شدن به MFP این امکان را بدهد که به راحتی مدارک و تصاویر موجود را اسکن و مشاهده نمایند. همچنین هر بار که مطلب یا عکسی برای هر نوع کار نرم افزاری بر روی صفحه لمسی به نمایش در آید، کاربر می تواند مستقیما بر روی سطح صفحه با قلم لمسی و یا انگشت بنویسد؛ تصاویر را کوچک و بزرگ کرده و یا بچرخاند حتی نوشته ها و دستخط های مورد نظرش را انتخاب و جابجا کند و در نهایت آنچه را که بر روی صفحه ایجاد شده پرینت بگیرد .

لازم به یادآوری است شرکت شارپ که فروش این محصول را از اکتبر شروع کرده، پیش از این امکان بازدید از محصول را برای خریداران در ماه سپتامبر در شهر برکشایر انگلستان فراهم آورده بود.

مشخصات فنی و امکانات ویژه محصول :

  • مجهز به پنل چهار رنگ (YRGB) کواترون شارپ
  • صفحه نمایش هفتاد اینچی همراه با تکنولوژی UV2A که تصاویر رنگی درخشان و واضحی را با هدف بیشترین تاثیرگذاری بر بیننده ایجاد می کند.
  • تکنولوژی تامین نور پس زمینه LED که علاوه بر شفافیت کامل تصویر، موجب بالا رفتن سطح خوانایی متن نوشته شده می شود.
  • سیستم جستجوی فعال مادون قرمز که به واسطه آن حسگرهای حساس به نور مادون قرمز با تشخیص نقاط تماس موجب افزایش دقت و قابلیت می شود. ایجاد چارچوب کاری ، برجسته کردن موضوعات کلیدی، امکان حاشیه نویسی و در نهایت به اشتراک گذاشتن اسناد و چاپ هارد کپی ها برای مراجعات بعدی از جمله مزیت های داشتن این سیستم است .
  • نرم افزارPensoft شرکت شارپ ابعاد جدیدی از کنترل مشارکتی و دو سویه را با استفاده از نوک انگشتان خود و یا قلم لمسی برای باز و بسته کردن و یا کوچک و بزرگ کردن تصاویر و حتی پرینت گرفتن از هارد کپی ها در اختیار کاربر قرار می دهد. این نرم افزار سازگار با ویندوز 7 شما را قادر می سازد که به محصولات آفیس شرکت مایکروسافت مثلا پاورپوینت های مورد نیاز برای سخنرانی و سایر پرزنتیشن ها دسترسی داشته باشید.
  • نوار ابزار کاربر پسند که به شما اجازه می دهد تا با حرکت بر روی هر آیکون گزینه های متنوعی را برای طراحی انتخاب کنید.
  • رابط لمسی دوگانه این امکان را به شما می دهد که با حرکت انگشت به راحتی تصویر را بزرگ یا کوچک کرده و یا بچرخانید.
  • دسترسی به یک کتابخانه داخلی مورد نیاز در حین سخنرانی که این مجموعه اطلاعات می تواند شامل تقویم، لیست کارهای روزانه، قرار ملاقات ها ، نمودارها و برنامه ها باشد. این مجموعه موجب می شود که وایت برد دیجیتال موثرتر عمل کند چراکه دیگر نیازی نیست که فرم ها و اطلاعات بصورت دستی وارد شود و بنابراین شما می توانید مستقیما فکر یا عملتان را بر روی آن پیاده کنید.
  •  صفحه نمایش تصاویر بزرگ و درخشان برای علائم دیجیتالی : جهت استفاده در مکان های عمومی به منظور عرضه محصولات تجاری، نمایشگاه ها، لابی هتل ها، سالن های کنفرانس، راهروهای فرودگاه ها و سایر مکان های فروش.
  • طراحی مناسب به منظور امکان دسترسی و استفاده تمام وقت: که شما را به درجه ای از اطمینان و دوام که برای کار تجاری خود نیازمند داشتن آن هستید، مجهز می کند.
  • داشتن ارتباطات مستقیم از طریق اتصال به MFP : از طریق اتصال با MFP (محصول چندکاره) اسناد می توانند اسکن شده و مستقیما از طریق نرم افزار Pensoft برای نمایش بر روی مانیتور ارسال گردد. اطلاعات تصاویر همچنین می تواند بر روی سیستم ثبت شده و یا برای چاپ به MFP فرستاده شود.
  • قابلیت ارتباط گسترده : شامل ورودی استانداردHDMI® input D-Sub 15-pin RGB input ، ورودی صدای استریو ، خروجی صدای استریو و ورودی و خروجی RS-232C است .
  • صفحه ورودی / خروجی انتخابی (PN-ZB01) شامل : ورودی/ خروجی DVI – D ، ورودی آنالوگ 5-BNC رنگ، ورودی ویدئو، ورودی S-video، ورودی ویدئو کامپوزیت (BNC)، ورودی صوتی (RCA)، RJ-45 LAN کنترل تصویر و خروجی بلندگوی استریو.
  • وایت برد دیجیتالی انتخابی : که برای ایجاد قابلیت چندکاره بودن به‌آسانی به پشت صفحه نمایش متصل می شود و مشخصات آن در PN-TPC1W7 شامل پردازنده دو هسته ای Atom™ 330 dual-core whiteboard PC و در PN-TPC2W7 شامل Pentium® dual-core whiteboard PC می باشد ؛ لازم به یاد آوری است که هر دو مدل سازگار با Windows® 7 می باشد.

قیمت این محصول 7,700 دلار است و هنوز مشخص نیست که آیا وارد بازار کشور می شود یا خیر اما در وب سایت نماینده رسمی شارپ در ایران خبری از این محصول نیست.

منابع: Sharp.co.uk | Sharp USA | akihabaranews

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات