توقف تولید تلویزیون سه‌بعدی توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۶

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تلویزیون‌های سه بعدی چندسال قبل به صورت رسمی رونمایی شدند و از آن روز تا به حال عمده‌ی تلویزیون‌های به فروش رسیده از این قابلیت پشتیبانی می‌کردند؛ ولی به نظر می‌رسد که حباب محبوبیت این تلویزیون‌ها ترکیده است و دیگر در بین کاربران علاقه‌ای به استفاده از این نوع تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 به تازگی گزارش شده که سامسونگ و ال جی قصد دارند تا میزان تولیدات تلویزیون‌های دارای قابلیت سه بعدی خودشان را کاهش دهند و پس از آن تولید این محصولات را متوقف خواهند کرد. سامسونگ در بیانیه‌ای به تازگی اعلام کرد که هیچ تلویزیون ۳ بعدی در سال ۲۰۱۶ عرضه نخواهد کرد. ولی ال‌جی همچنان از این قابلیت در تلویزیون‌های پرچمدار و گران قیمت خودش استفاده خواهد کرد. میزان تولیدات این نوع تلویزیون‌های ال جی از ۴۰ درصد کل تولیدات تلویزیون در سال ۲۰۱۵ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید.

با عرضه شدن محصولاتی با کیفیت تصویر 4K و تکنولوژی HDR، کاربران به استفاده از این نوع دستگاه‌ها علاقه بیشتری نشان داده‌اند. امروزه میزان تقاضا برای محتوای ۳ بعدی به شدت کاهش یافته است و نسبت به سال‌های قبل این میزان در حدی نیست که تولید تلویزیون‌ با قابلیت 3D را به صرفه کند. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در آینده قصد دارد تا با سیستم جدیدی، تلویزیون های سه بعدی را دگرگون کند یا خیر؛ ولی مشخص است که در سال ۲۰۱۶ هیچ تلویزیون سه بعدی از سوی این شرکت به بازار عرضه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات