نمایشگر سه بعدی 200 اینچی JVC مجهز به 57 پروژکتور داخلی

چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از کارشناسان معتقدند که تلویزیون های سه بعدی هنوز تکنولوژی تکامل یافته ای ندارند. با تلویزیون های سه بعدی فعلی نمی توانید تصاویر را از زاویه کناری مشاهده کنید. همچنین قیمت این تلویزیون ها نسبتا زیاد بوده و مشاهده تصاویر سه بعدی با آنها برای مدت طولانی باعث سردرد و سرگیجه می شود. ولی نمایشگر Full HD که قرار است در این مقاله به شما معرفی کنیم یک نمایشگر سه بعدی بی نیاز از عینک در سایز 200 اینچ است که می توانید در زاویه های مختلف تصویر سه بعدی را به خوبی تماشا کنید.
تبلیغات

NTC با همکاری JVC Kenwood این نمایشگر Full HD بزرگ را تولید کرده اند. این نمایشگر دیواری، تصویر را توسط 57 ویدئو پروژکتور HD تولید می کند. شاید استفاده از 57 پروژکتور برای نمایش تصاویر سه بعدی در نمایشگر 200 اینچی کمی اغراق آمیز به نظر برسد؛ ولی جالب است بدانید که هر پروژکتور یک تصویر مجزا از پروژکتور دیگر را با زاویه دید متفاوت نمایش می دهد.

نتیجه حاصل از نمایش 57 تصویر HD پروژکتورها بر روی یکدیگر، یک تصویر سه بعدی بی نیاز از عینک است که شما می توانید تصویر آن را از زوایای مختلف، با جزئیات متفاوت مشاهده کنید. در واقع با استفاده از این نمایشگر اگر زاویه خود را نسبت به صفحه تغییر دهید، می توانید فیلم را از زاویه متفاوتی مشاهده کنید و بر اساس اتفاقی که در حال رخ دادن است می توانید زاویه خود را تغییر دهید تا کلیه جزئیات را مشاهده کنید.

هر چه تعداد پروژکتور های این نمایشگر کمتر باشند، زاویه دید آن نیز کمتر می شود. ضبط تصاویرسه بعدی برای نمایش با این تکنولوژی ساده نبوده و نیاز به تعداد زیادی دوربین دارد.

تهیه این نمایشگر برای منازل در حال حاضر ممکن نیست ولی تجربه استفاده از این نمایشگر نشان می دهد که تلویزیون های سه بعدی فعلی راه زیادی را باید طی کنند تا لذت مشاهده تصاویر سه بعدی واقعی را به کاربر منتقل کنند.

منبع: Dvice

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات