چگونه کروم‌کست بدون نیاز به بلوتوث و وای-فای با تلفن‌هوشمند ارتباط برقرار خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دیروز اعلام کرد که کاربران می‌توانند بدون نیاز به داشتن اتصال وای‌-فای یا بلوتوث تصاویر استریم شده از کروم‌کست را روی تلفن‌هوشمند خود به نظاره بنشینند. براساس گزارش منتشر شده کروم‌کست قادر است تا بدون نیاز به وای‌-فای و بلوتوث و از طریق امواج مافوق صوت با سایر ابزار‌ها جفت شود.
تبلیغات

 براساس گفته‌های مدیر مهندسی کروم‌کست، جان‌آفاکی، پیش‌تر افرادی که درصدد استریم محتوای ویدئویی از ابزار خود به کروم‌کست بودند، باید رمز عبور وای‌فای محلی را که می‌خواستند این کار را انجام دهند، در اختیار می‌داشتند. برای مثال یک میهمانی را در نظر بگیرید که در آن افراد دوست دارند تا ویدئوهایی موجود در تلفن‌هوشمند خود را از طریق کروم‌کست متصل به تلویزیون به سایرین نمایش دهند، در اینصورت میزبان برخلاف میل خود باید رمز عبور وای‌‌فای را در اختیار افراد قرار دهد. از این‌رو تیم کروم‌کست در پی راه بهتری برای تسهیل ارتباط بین کروم‌کست و ابزار‌ها بودند.

در سیستم جدید، با فعال کردن قابلیت جفت شدن با ابزار‌های محیط اطراف، می‌توان از این قابلیت جدید بهره برد، بطوریکه ابتدا ابزار‌ مورد نظر درخواستی را برای اتصال به کروم‌کست ارسال می‌کند؛ سپس کروم‌کست از طریق بلندگوهای تلویزیونی که کروم‌کست به آن متصل شده، موجی مافوق صوت را ارسال می‌کند که از طریق میکروفون ابزار مورد نظر دریافت و ارتباط برقرار می‌شود.

این پیام‌های مافوق صوت نه‌فقط برای جفت شدن کروم‌کست با ابزار‌های مختلف، بلکه برای کدگذاری به‌منظور ارسال و دریافت انواع پیام‌ها نیز استفاده می‌شود.هرچند این قابلیت منجر به کاهش پهنای باند در انتقال داده‌ها می‌شود، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جفت کردن ابزار‌ها است.

 لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات