شارپ از تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی جدید خود در سایز ۶۰ و ۷۰ اینچ رونمایی کرد

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
شارپ نسل دوم تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود را در سایز بزرگ‌تر، کیفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تر معرفی کرد. این تلویزیون‌ها در سری جدید UD27 و با قیمت پایه ۳ هزار دلار روانه بازار جهانی خواهند شد.
تبلیغات

شارپ قیمت ۲٫۹۹۹ دلار را برای مدل ۶۰ اینچ و قیمت ۴٫۴۹۹ دلار را برای مدل ۷۰ اینچ در نظر گرفته است. به این ترتیب ژاپنی‌ها موفق شده‌اند تا قیمت تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

تلویزیون‌های UD27 شارپ از HDMI 2.0 و HEVC پشتیبانی می‌کنند تا امکان استریم ویدیو در رزولوشن 4K میسر شود. در حال حاضر برخی از کانال‌های یوتیوب و Netflix محتوای محدودی را در رزولوشن 4K ارائه می‌کنند.

این تلویزیون‌ها از طراحی شیک با حاشیه دور بسیار باریک و شاسی آلومینیومی بهره می‌برند تا نظر هر مخاطبی را به خود جلب کنند.

شارپ برای بهبود کیفیت تصویر تلویزیون‌های UHD جدید خود از فناوری جدیدی با نام Spectors بهره برده که در آن طیف رنگی تا ۲۱ درصد در مقایسه با تلویزیون‌های سال گذشته افزایش می‌یابد. البته در حال حاضر محتوای بسیار کمی وجود دارد که از طیف رنگی وسیع‌تر پشتیبانی کند، اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک پشتیبانی از آن افزایش یابد.

شارپ همچنین ادعا کرده که عمق رنگ مشکلی در تلویزیون‌های UD27 افزایش یافته و انتظار دارد گواهی THX را در زمینه کیفیت تصویر دریافت کند. در حال حاضر در خواست شارپ برای کسب این گواهی در حال بررسی است.

تلویزیون‌های UD27 از نوع LCD LED TVها هستند که متاسفانه از تاریکی موضعی (Local Dimming) پشتیبانی نمی‌کنند. تاریکی موضعی باعث می‌شود تا کیفیت تصویر در تمام بخش‌های پنل LCD در یک سطح حفظ شود.

شارپ در تلویزیون‌های جدید خود از پلتفرم SmartCentral بهره برده است که بخش هوشمند تلویزیون به شمار می‌رود. شارپ تایید کرده که تلویزیون‌های سال آینده این شرکت بر پایه پلتفرم Android TV که چند روز پیش در IO 2014 رونمایی شد، تولید خواهند شد و این احتمالا به معنای پایان عمر SmartCentral فعلی خواهد بود.

تلویزیون LC-60UD27U و LC-70UD27U از ماه آینده راهی بازار جهانی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این تلویزیون‌ها به وب سایت شارپ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات