طی دوره‌ای در تابستان خواهید توانست بصورت رایگان و آنلاین یکی از معتبرترین آموزش‌های لینوکس را بگذرانید

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم از علاقمندان به یادگیری لینوکس هستید، لازم است بدانید که امروز بنیاد لینوکس اعلام کرد که دوره Introduction to Linux (مقدمه‌ای بر لینوکس) که پیش از این به قیمت 2400 دلار در دسترس بود در طول دوره تابستان به صورت رایگان از طریق پلتفرم edX ارائه خواهد شد. edX پلتفرم آموزش آنلاین دانشگاه هاروارد و MIT است که از ثبت‌نام انبوه پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

 آماندا مک‌فرسون، نائب رئیس بنیاد لینوکس به VentureBeat گفته که edX همکار و شریک این بنیاد بوده و بر همین اساس بصورت غیرانتفاعی و مبتنی بر نرم‌افزار متن‌باز فعالیت می‌کند. کورس آموزشی بنیاد لینوکس، که برای اجرا طی تابستان امسال برنامه‌ریزی شده، طیف وسیعی از مخاطبان علاقمند به یادگیری این سیستم‌عامل مطرح متن‌باز و آزاد را در برگرفته و به خوبی مباحث را برای کسانی که هیچگونه آشنایی قبلی با این موضوع ندارند، پوشش خواهد داد. مک‌فرسون در ادامه چنین بیان کرده که ارائه کورس‌ها و دوره‌های آموزشی اضافی از سوی بنیاد لینوکس، کاملاً به بازخورد حاصل از این دوره  Intro to Linux (مقدمه‌ای بر لینوکس) وابسته خواهد بود. بنیاد لینوکس همچنین به معرفی برنامه جدید آموزشی مجاز همکاران بنیاد پرداخت که از طریق آموزشگاه‌های رسمی ارائه خواهد شد. بر این اساس مراکز AT Computing  ،Enea  ،OlinData و SolutionWare بعنوان اولین ارائه‌کنندگان این دوره تعیین شده‌اند.

لینوکس در حیطه مهارت‌های شغلی مبحث بسیار داغی محسوب می‌گردد. با توجه به گزارش سال 2014 بنیاد لینوکس، حدود 90 درصد از مدیران استخدامی، بدنبال به کار گرفتن متخصصان لینوکس در شش ماه آینده خواهند بود؛ اما در این بخش از بازار، تقاضا بشکل چشمگیری بر عرضه غلبه دارد. پلتفرم edX که در سال 2012 راه‌اندازی شد، پذیرای 150 دوره آموزشی آنلاین با مجموعه ثبت‌نامی وسیع بوده که به اصطلاح  MOOC نامیده می‌شوند که در خلال این برنامه‌ها، بیش از 30 دانشگاه، به بیش از 2 میلیون شخص آموزش‌های خود را ارائه کرده‌اند که برخی کلاس‌های MOOC شامل تعداد دانشجویانی بالغ بر 60 هزار نفر بوده است. MOOCها که می‌توانند منجر به مدارک دانشگاهی و گواهی‌های فنی شوند، می‌توانند قدم اصلی و سنگ‌بنای پایه‌ای مشاغل فنی را رقم زنند.

کورس بنیاد لینوکس بخشی از ابتکار ارائه شده توسط edX است که بر اساس آن در نظر دارد ارائه دوره‌های آموزشی از سوی مؤسسات غیرآکادمیک را آغاز نماید. امروز در همین راستا یک دستورالعمل عضویت نیز از سوی این پلتفرم ارائه شد که بر اساس آن دیگر دانشگاه‌ها و کالج‌ها، بنیادها و سایر سازمان‌های جهانی قادر خواهند بود به جامعه edX بپیوندند. علاوه بر بنیاد لینوکس و چندین عضو آموزشی و دانشگاه کلگیت، اعضای جدید جامعه edX شامل صندوق بین‌المللی پول، بنیاد خانوادگی وارن بافت، و در نهایت اسمیتسونیان می‌شود. بانک توسعه قاره آمریکا امروز اعلام کرد که بعنوان اولین سازمان متمرکز بر آمریکای لاتین و کارائیب به edX خواهد پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات