گوگل علاقه‌ای به عرضه دستگاه‌هایی با بوت دوگانه اندروید و ویندوز ندارد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES 2014 شاهد معرفی مختصر تبلت‌هایی با قابلیت اجرای دوگانه اندروید و ویندوز در کنار یکدیگر بر روی پردازنده Bay Trail اینتل بودیم. اگرچه تسهیلات جالب توجه اینگونه دستگاه‌ها غیرقابل بحث است، اما مسائل تجاری نهان شده پشت آن‌ها، پر دردسر و آینده آن‌ها بحث برانگیز به نظر می‌رسد. بر اساس گزارش DigiTimes، گوگل کمپانی ایسوس را تحت فشار گذاشته تا عرضه تبلت هیبریدی Transformer Book Duet TD300 خود را عقب انداخته و در استراتژی خود تجدید نظر کند.
تبلیغات

 این دستگاه که توانایی اجرای اندروید و Windows 8.1 را در کنار یکدیگر دارد، می‌تواند در نهایت منجر به افزایش سهم و نفوذ ویندوز شود که نتیجه آن به سود اینتل و مایکروسافت خواهد بود؛ اما این مسأله برای گوگل مسلماً خوشایند نخواهد بود. به نظر می‌رسد هیچ راهی برای ایسوس وجود ندارد که بتواند همه شرکای خود را با ارائه یک دستگاه با قابلیت بوت چند سیستم‌عامل راضی کند و بر همین اساس ممکن است این تولیدکننده مطرح تایوانی، طرح خود را به آینده‌ی نامشخص و روزهای بهتر واگذار کند.

اگرچه نفرت متقابل گوگل و مایکروسافت از یکدیگر قابل چشم‌پوشی نیست، اما استراتژی گسترش یافته جدید مایکروسافت دقیقاً به پلتفرم اندروید برای افزایش نفوذ ویندوزفون تکیه کرده است. از سال پیش شایعات متعددی در خصوص درخواست‌های مایکروسافت از شرکای سخت‌افزاری خود به منظور تولید گوشی‌های هوشمند با بوت دوگانه به گوش می‌رسیده و در نمایشگاه محصولات مصرفی امسال نیز شاهد خودنمایی انواع دیگری از این دستگاه‌ها بودیم. همچنین مایکروسافت و نوکیا از سری جدید (در حقیقت اولین سری) گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید خود پرده برداشتند که بیش از هر چیز تداعی‌کننده پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت است.

قابل درک است که گوگل علاقه‌ای ندارد پلتفرم اندروید این شرکت به اهرم قدرتی برای رقبای خود او تبدیل شود. بنابراین انتظار می‌رود سایر کمپانی‌هایی که در صدد تولید دستگاه‌هایی با بوت دوگانه اندروید و ویندوز هستند نیز به زودی با درخواست "محترمانه" گوگل برای تجدید نظر در استراتژی خود مواجه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات