آیا به واقع ادعای تعلق سریع‌ترین رشد سیستم‌عامل که توسط یکی از کارشناسان گوگل مطرح شده متعلق به اندروید است؟

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از متخصصان گوگل روز چهارشنبه ادعا کرد که اندروید موفق‌ترین سیستم‌عامل موجود در دنیای فناوری است که لقب سریع‌ترین رشد را از زمان عرضه از آن خود کرده است. اما آیا به واقع سرعت رشد این سیستم‌عامل بالا بوده است؟ یا وی با تکیه بر تعداد بالای ابزارهای اندرویدی چنین ادعایی را مطرح کرده است؟
تبلیغات

Nikesh Arora، قائم مقام مدیرعامل گوگل که در کنفرانس رسانه و ارتباطات صحبت می‌کرد در ادامه چنین اظهار نظر کرد:

به‌نظر من در تاریخ فناوری و از زمان اشاعه‌ی استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای، سیستم‌عامل اندروید سریع‌ترین رشد و دامنه‌ی استفاده را از آن خود کرده است. شاید هیچ‌یک از آگاهان و فعالین حوزه‌ی فناوری پیش‌بینی ظهور چنین سیستمی را نداشتند. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل استفاده از آن به‌عنوان اکوسیستمی فراگیر توسط بسیاری از تولیدکنندگان ابزار‌های هوشمند است.

براساس گزارشی که در سال 2012 منتشر شد، سرعت رشد این اکوسیستم 10 برابر بیشتر از سرعت رشد و گسترش استفاده از کامپیوترهای شخصی در دهه‌ی 80 میلادی عنوان شد.

لازم به ذکر است که iOS که در آیفون‌ها و آیپدها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای نرخ اشاعه‌ی بالایی است. برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاربران آیپد نسخه‌های سیستم‌عامل خود را سریع‌تر بروز می‌کنند که منجر به رشد سریع استفاده از نسخه‌های جدیدتر می‌شود.  نرخ رشد استفاده از iOS 7 در ابزار‌های اپلی سرعت رشد اندروید را نیز پشت سر نهاده است.

براساس آخرین تحقیق به انجام رسیده، اندروید با فاصله‌ی بسیاری به‌دلیل استفاده از آن در ابزار‌های بیشتر در صدر قرار دارد، هرچند اپل در کسب درآمد بهتر از اندرود عمل کرده و بسیار جلوتر از اندرید حرکت می‌کند.

با انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف اندروید به واسطه‌ی وجود تولیدکنندگان بیشتر در اکوسیستم خود گوی سبقت را از iOS ربوده است، هرچند در مورد تبلت‌ها اپل همچنان به یکه‌تازی ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از عوامل موفقیت اپل وجود اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی است که آن را به گزینه‌ی محبوب افرادی تبدیل کرده بود که در پی استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی بودند. اما اندروید نیز جدیدا با دریافت و توسعه‌ی انواع اپلیکیشن‌ها برای اکوسیستم خود، این برتری را کمرنگ کرده است. از نظر کارشناسان حال که هر دو اکوسیستم اندروید و iOS از نظر کیفیت اپلیکیشن‌ها تقریبا در یک سطح هستند، از این پس سرویس‌های ارائه شده به برگ برنده‌ی اکوسیستم‌ها تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات