اینتل کمپانی تولیدکننده ساعت هوشمند Basis را با مبلغ 100 تا 150 میلیون دلار به تصاحب خود درآورد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
تک‌کرانچ گزارش می‌کند که اینتل به تازگی سازنده ساعت‌های هوشمند Basis را با مبلغی حدود 100 تا 150 میلیون دلار به تصاحب خود درآورده است. پیش‌تر نیز این کمپانی که در صدد فروش مجموعه خود بود توجه شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل، مایکروسافت و اپل را متوجه خود کرده بود.
تبلیغات

 برای کسانی که با این برند آشنایی ندارند لازم به توضیح است که Basis سازنده یک گجت شبیه به ساعت هوشمند به نام ردیاب تناسب اندام و سلامت Basis است که برخی آن را پیشرفته‌ترین ردیاب سلامت موجود می‌دانند. این ابزار پوشیدنی قادر به دریافت الگوی ضربان قلب، سطوح متعدد خواب و بسیاری ویژگی‌های دیگر است. خبرهای بدست آمده به دو عدد متفاوت برای قیمت پرداخت شده برای تصاحب این کمپانی توسط اینتل دلالت دارند که یکی 100 و دیگری 150 میلیون دلار است. گفته می‌شود که Basis در حال مذاکره با سایر کمپانی‌های مطرح این حوزه نظیر مایکروسافت، گوگل و اپل نیز بوده اما اینتل بالاترین رقم را برای این معامله پیشنهاد کرده است.

تک‌کرانچ بیان کرده است که سرمایه‌گذاران مبلغی فراتر از 30 میلیون دلار در Basis سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سنسور ردیاب سلامت این کمپانی مدت‌ها است در دره سیلیکون زبانزد سایر فعالان این حوزه بوده است. با این وجود، هنوز هیچ اطلاعاتی از آینده تنها ساعت هوشمند تولید شده توسط این کمپانی در دست نیست و باید منتظر اظهار نظر اینتل در این خصوص بمانیم.

basis-back

می‌توان تصور کرد که اینتل با این تصاحب بدنبال تقویت جایگاه خود در حیطه ابزارهای پوشیدنی است. همانطور که در نمایشگاه CES نیز شاهد بودیم، این غول تکنولوژی طرح‌های مفهومی و محصولات متعددی را در ارتباط با این حوزه به نمایش گذاشت. اکنون اینتل خواهد توانست علاوه بر فروش حق امتیاز استفاده از تکنولوژی‌های ابزارهای پوشیدنی، خود نیز وارد فضای محصولات مصرفی شود. به نظر می‌رسد امروزه همه بدنبال باز کردن جای خود در حوزه ساعت‌های هوشمند هستند. پبل و سامسونگ به تازگی نسل جدید ساعت‌های خود را رونمایی کرده‌اند و گوگل و اپل نیز برنامه دارند که تا پایان سال جاری از ساعت‌های هوشمند خود که مدت‌ها است انتظار آن‌ها در میان کاربران موج می‌زند پرده‌برداری کنند.

در حقیقت مدتی پیش خصوصا با توجه به اخبار متعدد در خصوص ویژگی‌های مرتبط با سلامت در iWatch تصور می‌شد که اپل در حال تصاحب Basis باشد اما از نظر زمانی این مساله برای محصولی که انتظار می‌رود ظرف مدت زمان 6 ماه آماده ارائه باشد منطقی به نظر نمی‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات