براساس گزارش‌ منتشر شده، گوگل در تلاش برای خرید یک استارت‌آپ کانادایی ناموفق بوده است

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
سرگئی‌برین در آخرین تلاش خود سعی در خرید یک استارت‌آپ فعال در زمینه‌ی تولید سربند‌های هدایت شونده توسط امواج مغزی داشته است. این کمپانی در شهر تورنتو کانادا مستقر است و ابزار‌های تولیدی آن نه با دستورات صوتی، لمسی یا بصری بلکه از طریق دریافت اطلاعات ورودی از طریق امواج مغزی کار می‌کند. گویا وی برخلاف همیشه موفقیت چندانی را در جهت تصاحب این کمپانی کسب نکرده است.
تبلیغات

روز پنج‌شنبه این خبر توسط یکی از منابع آگاه نزدیک به InteraXon که این سربند‌ها را تولید می‌کند، منتشر شد. این منبع اعلام کرده که گوگل درصدد نزدیک شدن به این کمپانی بوده است، در حالی که استارت‌آپ کانادایی علاقه‌ای به رفتن زیرپرچم سایر کمپانی‌ها را ندارد.

اینتراکسون در سال 2009 میلادی بنیان‌گذاشته شده و تاکنون نیز موفق به جذب 7.2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شامل جذب سرمایه‌گذاری 6 میلیون دلاری در تابستان سال گذشته از طریق نمایش قابلیت‌های سربند Muse این کمپانی است که از طریق شش سنسور تعبیه شده روی آن قادر است تا امواج مغزی را دریافت کند.

آریل‌گارتن، بنیان‌گذار و مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده است که درصدد ساخت یک کمپانی به ارزش 500 میلیون دلار در عرض 5 سال است. از جمله‌ی سایر کمپانی‌هایی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند می‌توان به NeuroSky اشاره کرد.

انتظار می‌رود فروش این سربند از اواخر اردیبهشت ماه سال آتی با قیمتی در حدود 300 دلار آغاز گردد. این سنسور با بهره‌گیری از شش حس‌گر EEG تعبیه شده در این سربند فعالیت‌های مغز انسان را از طریق کنترل فعالیت مغز و مقایسه‌ی آن با ضربان قلب ثبت می‌کند. تغییرات در 5 نوع امواج مغزی با تمرکز کاربر روی یک کار خاص قابل شناسایی است. این تغییرات نیز در قالب سیگنال‌های دیجیتالی به اپلیکیشن مورد نظر در ابزار‌های مختلف انتقال می‌یابد.

اینتراکسون اعلام کرده است که این گجت را در زمینه‌های مختلفی مورد آزمایش قرار داده است.در لیست کارهایی که می‌توان با استفاده از این سربند انجام داد عناوینی چون ابزار‌های موسیقی، انجام بازی‌های رایانه‌ای یا تغییر وضعیت آب‌وهوای اتاق از طریق کنترل سیستم‌های تهویه با استفاده از امواج مغزی گنجانده شده است.

گارتن اعلام کرده است که افراد آزمایش شده همیشه سعی بر این داشته‌اند تا این گجت را گمراه کنند، اما این سربند با شناسایی امواج مغزی، از اینکار ممانعت به عمل آورده است.

راجر‌کی، یکی از تحلیل‌گران صنعت فناوری اعلام کرده است که در پیشنهاد گوگل توسط این استارت‌آپ در مرحله‌ی پرشتاب در جهت رشد، آنچنان شگفت‌انگیز نیست.

براساس نظرات وی، اینتراکسون تمامی اقدامات مورد نیاز در جهت آماده‌سازی این گجت و همچنین کاهش ریسک موفقیت آن را به انجام رسانده است و این کمپانی هم‌اینک در مرحله‌ی بازاریابی و عرضه‌ی محصول خود هستند، از‌این‌رو وجود گوگل نمی‌تواند کمک خاصی به این استارت‌آپ نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات