قابلیت ارتباط صوتی تابستان آینده به واتس‌اپ اضافه خواهد شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سرویس محبوب واتساپ با بیش از 465 میلیون کاربر فعال در ماه، یکی از سرویس‌هایی است که پتانسیل بالایی را برای انجام کارهای گوناگون دراختیار مالک فعلی آن یعنی فیسبوک قرار می‌دهد که چندی پیش با مبلغ 19 میلیارد دلار واتساپ را از آن خود کرد. حال، مدیرعامل واتساپ اعلام کرده که قابلیت برقراری ارتباط صوتی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به این سرویس اضافه خواهد شد.
تبلیغات

«ژان کوم»، مدیرعامل واتساپ طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که کاربران اپلیکیشن واتساپ، به‌زودی شاهد یک قابلیت جدید که قابلیت ارتباط صوتی است، خواهند بود.

واتساپ اکنون روزانه میزبان بیش از 330 میلیون کاربر از سراسر جهان است و به گفته آقای کوم، کاربرانی که از این اپلیکیشن در سیستم‎های عامل اندروید و iOS استفاده می‌کنند زودتر از بقیه می‌‌توانند از این قابلیت جدید استفاده نمایند. که برخی از گوشی‌های ساخت نوکیا و بلک‌بری نیز در ادامه، می‌توانند از برقراری ارتباط صوتی در این اپلیکیشن استفاده نمایند.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید به چه شکل کار می‌کند. برخی معتقدند که قابلیت برقراری ارتباط صوتی در واتساپ شبیه به چیزی است که در اپلیکیشن Voxer دیده می‌شود و برخی دیگر نیز معتقدند که این قابلیت شبیه به چیزی است که در سرویس اسکایپ وجود دارد و کاربران می‌توانند تماس صوتی برقرار نمایند. همچنین هنوز مشخص نیست که این ویژگی جدید رایگان است یا برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت نمود.

البته تاکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر نیز چنین امکاناتی را دراختیار کاربران قرار می‌دادند، اما با توجه به محبوبیت واتساپ در بین کاربران و تعدد سیستم‌‌عامل‌های تحت پشتیبانی آن، در صورت اضافه شدن قابلیت برقراری ارتباط صوتی می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند رو به رشد کاربران این سرویس داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات