کاهش قیمت ۷۰ درصدی ویندوز ۸.۱ برای بالا بردن توان رقابت محصولات ویندوزی با اندروید و کروم بوک

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها مایکروسافت در جبهه‌های مختلفی به مبارزه با رقبا می‌پردازد. هرچند هم‌اکنون مایکروسافت یک برند قدرتمند در دنیای کامپیوترهای رومیزی است، اما افزایش فروش و استفاده از تلفن‌های‌هوشمند و همچنین تبلت‌ها و جایگزین شدن این ابزارها برای استفاده در کاربردهای روزمره، با فراگیر شدن کروم‌بوک همراه شده و منجر به افزایش رقابت در رده‌ی پی‌سی‌های ارزان‌قیمت گشته است.
تبلیغات

امروز بلومبرگ اعلام کرده است که مایکروسافت برای مقابله با سیاست‌های رقبا قیمت تعیین شده برای گواهی‌های ویندوز 8.1 را تا 70 درصد کاهش خواهد داد.

براساس گزارش منتشر شده این کاهش قیمت فقط برای برخی از ابزارها اعمال خواهد شد که مشخصه‌ی اصلی آن‌ها داشتن قیمتی کمتر از 250 دلار است. پیش از این، ویندوز ۸.۱ برای هر یک از ابزارهای اشاره شده، 50 دلار هزینه به همراه داشت که پس از اعمال تخفیف ذکر شده به 15 دلار کاهش خواهد یافت. بلومبرگ به این نکته اشاره کرده است که کاهش قیمت مورد نظر در پاسخ به افزایش فروش کروم‌بوک‌ها است که در حوزه‌ی ابزار‌های زیر 300 دلار شاهد افزایش فروش و استقبال کاربران بوده است.

ابزار‌های مبتنی بر ویندوز 8 با مشخصات فنی بالا نیز شامل تخفیف‌ها و کاهش قیمت شده‌اند تا توان رقابت با تبلت‌های اندروید موجود در بازار را داشته باشند. برای مثال قیمت Dell Venue 8 Pro به 299 دلار کاهش یافته است. در صورتی که کاهش قیمت 35 دلاری در مورد این محصول اعمال گردد، کمپانی دل قیمت آن را به 250 دلار کاهش خواهد داد، در اینصورت می‌توان یک ابزار ویندوزی کامل را با قیمتی برابر نکسوس 7 گوگل خریداری کرد. جایگاه ویندوز RT در این بین مشخص نشده است، اما گویا مایکروسافت در پی آن است تا به هر نحوی فروش محصولات خود را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات