فراری لقب قدرتمندترین برند جهان را به خود اختصاص داد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر از آن دسته از افرادی باشید که اخبار دنیای فناوری را دنبال می‌کنند، حتما می‌دانید که اپل با ارزش‌ترین کمپانی حال حاضر جهان است. اما این رتبه‌بندی بر اساس ارزش مالی کمپانی‌ها صورت گرفته است. نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که کمپانی خودروسازی ایتالیایی فراری قدرتمندترین کمپانی حال حاضر جهان است.
تبلیغات

براساس تحقیقات یک موسسه‌ی مالی در لندن، فراری برای دومین سال پیاپی عنوان قدرتمندترین کمپانی جهان را به خود اختصاص داده است. کارخانه‌ی خودروسازی فراری که در شهر مارانلو بنیان نهاده شده است، تنها خودروسازی بود که امتیاز +AAA را از آن خود کرد. این تحقیق فاکتورهای متعددی را برای ارزش‌گذاری کمپانی‌ها مدنظر گرفته است که از جمله‌ی آن می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، وفاداری به مشتری و شماری دیگر از فاکتورها اشاره کرد.

سایر کمپانی‌های خودروسازی از جمله بی‌ام‌دبلیو، تویوتا، فولکس‌واگن، مرسدس‌بنز و پورش قادر به اخذ امتیاز AAA شدند. کمپانی فراری امروز اعلام کرد که این کمپانی نسبت به سال 2012 میلادی خودرو کمتری به فروش رسانده است در حالی که درآمد حاصل از تعداد کم خودرو شاهد رشد بوده است.

براساس اعلام فراری این یک استراتژی مناسب است، چراکه کاهش تیراژ تولید خودرو برای بالا بردن سطح محصولات تولیدی و بالا بردن ارزش خودروها امری سودمند است. فراری 7,000 خودرو را در سال 2013 روانه‌ی بازار کرده است که نسبت به سال 2012 کاهشی 5 درصدی را نشان می‌دهد. هرچند این کمپانی در تولید محصولات شاهد کاهش بوده است اما سود خالص حاصل برای کمپانی 200 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 2012 پنج درصد افزایش یافته است.

فراری در سال 2013 درآمدی 1.89 میلیارد دلاری را کسب کرده است که منجر به افزایش سود حاصل برای کمپانی شده است.

بزرگترین بازار فراری مربوط به آمریکا است که کمپانی ایتالیایی موفق به فروش 2,035 خودرو در آن شده است. بزرگترین بازار فراری در اروپا مربوط به بریتانیا است بطوریکه این کمپانی موفق به فروش 677 خودرو در این کشور شده است. فراری در کشور خود 205 خودرو به فروش رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات