بیت‌کوین در مسیر پیشرفت: دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین طی ماه جاری در آمریکا نصب خواهند شد

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
یک سال پس از پیاده‌سازی موفق یک خودپرداز بیت‌کوین در ونکوور کانادا، سازنده خودپردازهای بیت‌کوین با نام Robocoin در صدد است که طی ماه جاری دستگاه‌های مشابهی را در سیاتل و آستین آمریکا نیز نصب نماید. این دستگاه که توسط Robocoin با عنوان اولین خودپرداز بیت‌کوین تبلیغ می‌شود چیزی حدود 19 هزار دلار هزینه داشته و به لطف تجهیزات امنیتی نظیر اسکنر پاسپورت یا گواهینامه رانندگی بسیار نسبت به خودپردازهای معمولی متفاوت است.
تبلیغات

 علاوه بر آمریکا، Robocoin تصمیم دارد که دستگاه‌های خود را طی هفته‌های آینده به آسیا نیز وارد کند. خودپرداز قرار گرفته در ونکوور این کمپانی که توسط شرکت محلی Bitcoiniacs اداره می‌شود در اولین ماه فعال سازی خود، بیش از 900 هزار دلار تراکنش را با موفقیت به انجام رسانده که برخی را بر این باور رسانده که این شرکت به یک فرمول موفقیت بزرگ دست یافته است.

این دستگاه خودپرداز جالب که در یک کافه در ونکوور کانادا نصب شده است بصورت خودکار کار می‌کند، اما یک مسئول فنی نیز برای مدیریت و راهنمایی کاربران در کنار آن فعالیت می‌نماید. Bitcoiniacs همچنین دیروز اعلام کرده است که بزودی خودپردازهای بیت‌کوین خود را به لندن و سنگاپور نیز وارد خواهد کرد که با پیکربندی و ساختار مشابهی با نمونه‌ی کانادایی فعالیت خواهند کرد. با این وجود خودپردازی که به زودی در آمریکا نصب خواهد شد توسط کمپانی محلی Bitcoiniacs مدیریت نمی‌شود و همچنان مشخص نیست که مسئولیت اداره آن را چه نهاد یا شرکتی برعهده خواهد گرفت.

بیت‌کوین یک واحد پول مجازی است که بر مبنای نظریات اقتصادی لیبرتارینی میلتون فریدمن شکل گرفته است. پایه‌گزار این واحد پولی یک هکر ژاپنی است که تا کنون ناشناخته مانده است. سیستم پیچیده امنیتی که در پشت این واحد پولی و ساز و کار آن قرار دارد باعث شده که هیچ‌کس، حتی خود هکر ژاپنی قادر به دخل و تصرف در آن نباشند. به همین دلیل هیچ کنترلی بر روی میزان تولید یا عدم تولید این واحد پولی وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات