گوگل یک میلیارد دلار در زمینه‌ی توسعه‌ی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری کرده است

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های فعال در زمینه‌‌ی فناوری از جمله شرکت‌هایی هستند که مصرف انرژی بسیار بالایی دارند. هرچند بسیاری از این کمپانی‌ها تلاش‌هایی را در جهت استفاده از انرژی‌های پاک انجام می‌دهند، اما می‌توان به جرات به این نکته اشاره کرد که هیچ‌یک از کمپانی‌ها به اندازه‌ی گوگل در این وادی سرمایه‌گذاری نکرده است.
تبلیغات

گوگل اخیرا مبلغی برابر با 1 میلیارد دلار را برای خرید 15 کمپانی فعال در این زمینه که در حوزه‌ی تامین انرژی الکتریکی از باد و همچنین انرزی خورشیدی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین، این کمپانی مبلغی به میزان 2 میلیارد دلار را نیز برای نگه‌داری و بروزرسانی سیستم‌های خود در نظر گرفته است.

GoogleEnergyInt

همانطور که بسیاری از شما نیز می‌دانید، منابع انرژی موجود مدت زمان بسیار طولانی دوام نخواهند آورد. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده منابع مربوط به سوخت‌های فسیلی تا 60 تا 70 سال اتی به پایان خواهند رسید. یافتن منابع مناسب برای انرژی‌ یکی از نیاز‌های اساسی بشر در سال‌های پیش رو خواهد بود، از‌این‌‌رو فعالیت گوگل در این زمینه را باید به فال نیک گرفت.

سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل در تمامی ساعات شبانه روز مورد استفاده‌ی کاربران قرار می‌گیرد. مطمئنا شما نیز یکی از افرادی هستید که که حداقل یکی از سرویس‌های ارائه شده توسط این کمپانی را مورد استفاده قرار می‌دهید. از‌این‌رو این بدین معنا است که با توسعه این سرویس‌ها، در آینده شاهد استفاده‌ی انرژی کمتری نخواهیم بود، بلکه انرژی مورد نیاز نیز افزایش خواهد یافت، از‌این‌رو یافتن راه‌هایی برای تولید انرژی پاک یکی از بهترین راهکارهایی است که گوگل در پی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات