گوگل استارتاپ SlickLogin را تصاحب کرد تا به کمک آن نیاز به رمز عبور را از بین ببرد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل یک استارت‌آپ دیگر را با نام SlickLogin خریداری کرده تا به هدف خود برای حذف رمز عبور نزدیک‌تر شود. گوگل مدت‌ها است در تلاش است تا روش جایگزینی را برای ورود به سیستم‌ بیابد تا مجبور نباشیم برای ورود به وب‌سایت‌ها یا حساب‌های کاربری خود، چیزی تایپ کنیم.
تبلیغات

استارتاپ StickLogin روش خاصی را برای ورود به وب‌سایت تعریف کرده است که در آن نیازی به وارد نمودن رمز عبور نیست. این سیستم یک تن‌صدای‌ نامفهوم اما منحصر به فرد ایجاد می کند و از طریق اسپیکرها آن را پخش می‌کند، سپس شما تلفن خود را در مقابل اسپیکر قرار می‌دهید تا تلفن تُن نامفهوم را پردازش کرده و عملیات تشخیص هویت انجام شود و در نهایت اطلاعات مربوط به ورود به سیستم به وب‌سایت یا سرویس مورد نظر ارسال می‌گردد تا لاگین در سیستم میسر شود.

از این سیستم می‌توان به عنوان جایگزین رمز عبور استفاده کرد یا برای افزایش سطح امنیتی از آن درکنار رمز عبور و به عنوان سطح دوم امنیتی ورود به سیستم بهره برد.

گوگل مدت‌ها است که در حال تحقیق و جستجو برای روش جایگزین رمز عبورهای سنتی است. این کمپانی سال گذشته مقاله‌ای را منتشر کرد و به شرح سیستمی پرداخت که در آن از طریق یک حلقه و نزدیک‌کردن آن به PC عملیات تشخیص کاربر انجام می‌شد. این کمپانی اخیرا به اتحادیه FIDO پیوسته است که هدف آن‌، یافتن روش‌های جایگزین رمز عبور مانند روش‌های بیومتریک،‌ استفاده از کلید‌های فیزیکی USB و راه‌های مبتنی بر NFC است.

گوگل در حال حاضر نیز روش‌های مختلف را در کنار رمز عبور در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا امنیت حساب‌های کاربری خود را افزایش دهند. به عنوان مثال کاربران این شرکت می‌توانند حالت لاگین دو مرحله‌ای را فعال کنند تا علاوه بر وارد نمودن رمز عبور، کد ورود دوم از طریق پیامک در اختیار کاربر قرار گیرد. شاید گوکل از فناوری StickLogin به عنوان روش جایگزین پیامک استفاده کند تا کاربران امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات