اپلیکیشن دانشگاه وین، وقتی خواب هستید از تلفن هوشمند شما برای انجام تحقیقات استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تلفن‌های هوشمند ما وقتی خواب هستیم بیکار هستند که این به معنای بیکار ماندن میلیون‌ها پردازنده قدرتمند برای ساعت ها است. سامسونگ اتریش و دانشگاه Vienna در تلاشی سعی دارند تا این پردازنده‌های بیکار مانده را به کاری مفید وادارند. Power Sleep نام اپلیکیشنی است که برای اندروید نوشته شده و در زمان بیکاری از پردازنده تلفن شما برای انجام تحقیقات علمی استفاده می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید در ادامه با ما باشید.
تبلیغات

این اپلیکیشن همچنین امکان گذاشتن زنگ هشدار را هم فراهم می‌کند. هنگامی که زنگ هشدار توسط کاربر تنظیم شد و تلفن به برق متصل شد، این اپ با اتصال به اینترنت بیسیم شروع به دریافت و ارسال داده‌ها از روی پایگاه داده SIMAP) Similarity Matrix of Proteins) می‌کند. این تحقیقات در زمینه‌ی تعیین توالی پروتئین‌ها است و به پژوهشگران علوم ژنتیک و وراثت، بیوشیمی و سرطان در یافتن راه حل‌هایی جدید کمک می‌کند. این پروژه بسیار شبیه به پروژه Folding@home انویدیا است که هدف ماشبهی را با استفاده از کارت‌های گرافیک خود دنبال می‌کند.

به گفته‌ی پروفسور توماس راتئی:

برای مقابله با بیماری‌هایی همچون سرطان و آلزایمر، ما نیاز داریم تا نحوه ‌ی چیدمان پروتئین‌ها را بدانیم که اینخود مستلزم پردازش‌های سنگین بسیاری است. اپلیکشن Power Sleep نیز راهی است بین دانشمندان و جامعه تا مردم عادی نیز بتوانند در این زمینه به دانشمندان کمک کنند.

هم اکنون Power Sleep از شبکه‌ای از رایانه‌های شخصی در سراسر دنیا که مشتمل بر 60000 عدد می‌شود برای انجام پردازش هایش بهره می‌برد ولی با توجه به قدرت بالای تلفن‌های هوشمند امروزی می‌خواهد این شبکه را به تلفن‌های هوشمند نیز گسترش دهد تا قدرت پردازشی خود را افزایش دهد.

Power Sleep اپ بسیار ساده و سرراستی است و کاربر می‌تواند زنگ هشدار آن را از صفحه‌ی اصلی نیز تنظیم کند. انتخاب زنگ هشدار و نحوه‌ی عملکرد روزانه‌ی زنگ هشدار نیز برای کاربر ممکن است ضمن اینکه می‌توان از اینترنت 3G نیز بهره برد. کاربران می‌توانند بین بخش‌های مختلف اطلاعاتی پروژه بخش مورد نظر خود را انتخاب کنند و البته می‌توانند در صفحه اصلی میزان ساعات همکاری خودشان را با این پروژه مشاهده کنند.

همچنین این اپ را می‌توان از Play Store به رایگان دانلود کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات