اپل 19.3 درصد از بازار تبلت و پیسی را در سهماههی پایانی 2013 از آن خود کرده است
این گزارش حکایت از عرضهی 30.9 میلیون مک و آیپد در این مدت دارد که 19.5 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. لنوو با رشدی 25.5 درصدی از سهم بازار خود در مقایسهی سال به سال، جایگاه دوم را برای خود تضمین نموده؛ این کمپانی چینی با کسب 11.8 دردصد از سهم بازار، اچپی را پشت سر گذارده و جایگاه دوم را از آن خود کرده است.براساس گزارش تحلیلی اپل، 84.3 از محصولات عرضه شده توسط این کمپانی که برابر با 26 میلیون دستگاه بوده و شامل انواع تبلتهای عرضه شده ، یعنی آیپد ایر و مینی میباشد که مجموعاً حاکمیت اپل در بازار تبلتها را بیش از پیش تقویت کرده است. اپل با رشدی 6.7 درصدی در مقایسهی سال به سال روبرو بوده است؛ سهم این کمپانی از بازار تبلتها را از 27.4 درصد در سهماههی چهارم سال 2012 به 37.1 درصد در سهماههی چهارم سال 2013 رسیده است.با عرضهی نسل جدید تبلت مینی آیپد، قیمت نسخههای قبلی این تبلت نیز به 229 دلار کاهش داده شد که لقب ارزانترین تبلت اپل را به خود اختصاص داد. اما رقابت موجود برای کاهش قیمتهای میان اکوسیستم اندروید و اپل، محصولات تولیدی میراث استیو جابز را تحت فشار قرار خواهد داد.بازار ترکیبی تبلتها و کامپیوترهای شخصی شدیداً تحت تاثیر علاقهی بازار به تبلتها قرار گرفته است، بطوریکه رشد تبلتها در سهماههی چهارم افزایشی 17.9 درصدی را به خود دیده است. در مقایسهی سال به سال، تبلتها در سال 2013 شاهد رشدی 65.2 درصدی بودهاند در حالی که بازار پیسیها انقباضی 6.9 درصدی را تجربه کردهاند. هماکنون، تبلتها سهمی 48.3 درصدی را از بازار ترکیبی تبلت و پیسی به خود اختصاص دادهاند.
منبع macrumors لینکمطلب
نظرات