
براساس گزارش منتشر شده توسط مؤسسهی تحقیقاتی Canalys، اپل در سهماههی منتهی به سال 2014 میلادی، نبض بازار تبلتها و کامپیوترهای شخصی را در دست گرفته است.
این گزارش حکایت از عرضهی 30.9 میلیون مک و آیپد در این مدت دارد که 19.5 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. لنوو با رشدی 25.5 درصدی از سهم بازار خود در مقایسهی سال به سال، جایگاه دوم را برای خود تضمین نموده؛ این کمپانی چینی با کسب 11.8 دردصد از سهم بازار، اچپی را پشت سر گذارده و جایگاه دوم را از آن خود کرده است.
براساس گزارش تحلیلی اپل، 84.3 از محصولات عرضه شده توسط این کمپانی که برابر با 26 میلیون دستگاه بوده و شامل انواع تبلتهای عرضه شده ، یعنی آیپد ایر و مینی میباشد که مجموعاً حاکمیت اپل در بازار تبلتها را بیش از پیش تقویت کرده است. اپل با رشدی 6.7 درصدی در مقایسهی سال به سال روبرو بوده است؛ سهم این کمپانی از بازار تبلتها را از 27.4 درصد در سهماههی چهارم سال 2012 به 37.1 درصد در سهماههی چهارم سال 2013 رسیده است.
با عرضهی نسل جدید تبلت مینی آیپد، قیمت نسخههای قبلی این تبلت نیز به 229 دلار کاهش داده شد که لقب ارزانترین تبلت اپل را به خود اختصاص داد. اما رقابت موجود برای کاهش قیمتهای میان اکوسیستم اندروید و اپل، محصولات تولیدی میراث استیو جابز را تحت فشار قرار خواهد داد.
بازار ترکیبی تبلتها و کامپیوترهای شخصی شدیداً تحت تاثیر علاقهی بازار به تبلتها قرار گرفته است، بطوریکه رشد تبلتها در سهماههی چهارم افزایشی 17.9 درصدی را به خود دیده است. در مقایسهی سال به سال، تبلتها در سال 2013 شاهد رشدی 65.2 درصدی بودهاند در حالی که بازار پیسیها انقباضی 6.9 درصدی را تجربه کردهاند. هماکنون، تبلتها سهمی 48.3 درصدی را از بازار ترکیبی تبلت و پیسی به خود اختصاص دادهاند.
منبع macrumors لینکمطلب
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.