گزارش عملکرد مالی کوالکام در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳: سود ۱.۸۸ میلیارد دلاری از درآمد ۶.۶۲ میلیارد دلار

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام -تولیدکننده مطرح تراشه دنیا- امروز گزارش مربوط به عملکرد مالی شرکت ر ا ارایه کرد. سود این کمپانی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ اندکی کاهش یافته است و از ۱.۹ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ به ۱.۸۸ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ رسیده است.
تبلیغات

سهام‌داران کوالکام به ازاء هر سهم خود ۱.۰۹ دلار سود دریافت خواهند کرد.

کوالکام در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ درآمد ۶.۶۲ میلیارد دلاری را تجربه نموده  که ۱۰ درصد رشد داشته است. با این حال سود این شرکت ۱.۸۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به همین فاصله زمانی در سال ۲۰۱۲ با اندکی کاهش مواجه شده است.

 ۸.۲ درصد از درآمد کوالکام معادل ۱.۹۷ میلیارد دلار از بابت فروش گواهی استفاده از فناوری‌های این شرکت بوده است. بخش تجهیزات و سرویس‌ها نیز ۱۰.۸ درصد از درآمد کوالکام معادل ۴.۶۵ میلیارد دلار را کسب نموده است.

پائل جاکوبس، مدیرعامل کوالکام اعلام نموده که انتظار دارد بازار تلفن‌های هوشمند طی ماه‌های پیش رو نیز روند رو به رشد خود را دنبال کند و تراشه‌های ساخت این شرکت در محصولات بیشتری از کمپانی‌های فعال در این حوزه از جمله اپل مورد استفاده قرار گیرند. اپل خود نسبت به طراحی SoC بکار رفته در محصولاتش اقدام می‌کند، اما همچنان برخی از تراشه‌های مورد نیاز در محصولات این شرکت مانند کنترل کننده‌های شبکه‌های بی‌سیم توسط کوالکام تامین می‌شود. از طرفی پردازنده اصلی بسیاری از تلفن‌های هوشمند اندرویدی بازار و همچنین تراشه وای‌-فای بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی بازار توسط کوالکام تامین می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات