آیا گوگل به عرضه‌ی محصولات سری نکسوس در سال 2015 پایان خواهد داد؟

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ابزارهای تولید شده از سری نکسوس پس از ارائه‌ی اولین نسخه از تلفن‌هوشمند نکسوس وان در سال 2010 راه درازی را تا رسیدن به این نقطه پیموده‌اند. به‌نظر می‌رسد سری نکسوس پس از ارائه‌ی 5 تلفن‌هوشمند، سه تبلت و یک پخش‌کننده‌ی مدیا به آخر خط رسیده است و از این‌پس شاهد تولید محصولی با برند نکسوس نخواهیم بود. براساس آخرین شایعات موجود، احتمالا نکسوس 5 آخرین تلفن‌هوشمندی با برند نکسوس است که شاهد عرضه‌ی آن به بازار بوده‌ایم.
تبلیغات

این نظریه‌ی از جانب الدارمورتازین در توییتی که در حساب‌کاربری خود منتشر کرده، مطرح شده است. براساس گفته‌های وی شاهد پایان عرضه‌ی محصولاتی از سری نکسوس در سال 2015 خواهیم بود. گویا نسخه‌های گوگل‌پلی تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار جایگزین سری نکسوس خواهند بود. همانطور که می‌دانید اخیرا بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند نسخه‌ای را با عنوان گوگل‌پلی به بازار عرضه کرده‌اند.

هر سال شاهد عرضه‌‌ی نسخه‌ی جدیدی از تلفن‌های‌هوشمند از سری نکسوس هستیم که آخرین نسخه‌ی آن نکسوس 5 است که در سال 2013 به بازار عرضه شده است. علاوه بر سری نکسوس، با ارائه‌ی این تلفن‌های‌هوشمند، برخی دیگر از تلفن‌های‌هوشمند نیز به‌ همراه آخرین نسخه از اندروید یا به بیان بهتر به‌همراه اندروید خالص به بازار عرضه شده‌اند. این نسخه از تلفن‌های‌هوشمند با نام نسخه‌ی گوگل‌پلی (GooglePlay Edition) به بازار عرضه شده‌اند که می‌توان از جمله‌ی ان به گلکسی اس 4، موتو جی، اچ‌تی‌سی وان و اکسپریا Z اولترا اشاره کرد که هریک با با نام نسخه‌ی گوگل‌پلی به بازار عرضه شده است.

این اقدام محدودیتی را که هم اکنون برای تولید تلفن‌های‌هوشمند سری نکسوس درگیر آن است، از بین خواهد برد، اما سیاست‌های گوگل در راستای کار با یک تولیدکننده‌ی خاصی نیست، تلفن‌‌های هوشمند تولید شده گواهی بر این مدعا است، چراکه گوگل تا حالا با اچ‌تی‌سی، سامسونگ و ال‌جی در این زمینه همکاری کرده است. همکاری با یک تولیدکننده تنوع محصولات را برای محصولات گوگل کاهش می‌دهد که به هیچ‌وجه مدنظر گوگل نیست. مهاجرت از تولید ابزارهای‌هوشمند نکسوسی به سمت عرضه ی محصولات متنوعی از تولیدکنندگان متفاوت سیاست مناسبی است که حق انتخاب کاربران را نیز افزایش می‌دهد. اما مساله‌ای که در این بین بی‌پاسخ مانده است، قیمت محصولات سری نکسوس است. گوگل محصولات خود را با قیمت بسیار پایینی به بازار عرضه می‌کرد که منجر به جذب کاربران به اکوسیستم اندروید می‌شد. اما هم‌اکنون نسخه‌های گوگل‌پلی گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های مختلف، از نظر قیمت تفاوتی با نسخه اصلی ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات