آیا 2015 سال خروج اینتل از بازار تلفن‌های‌هوشمند است؟

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی در دنیای فناوری منتشر شده است که حکایت از خروج اینتل از بازار تلفن‌های‌هوشمند دارد. گزارش‌ها، منبع شایعات را تولیدکنندگان سخت‌افزار ابزار‌های هوشمند موجود در تایوان ذکر کرده‌اند.
تبلیغات

اینتل که پردازنده‌های آن در پی‌سی‌ها و کامپیوترهای رومیزی موفقیت بزرگی را تجربه کرده، فروغ خاصی را در دنیای تلفن‌های‌هوشمند به دست نیاورده است. گویا اینتل در نظر دارد تا یک سال دیگر در این حوزه به فعالیت پرداخته و سال 2015 را به‌عنوان زمان خروج از این حوزه در صورت عدم دستیابی به موفقیت خاصی در نظر گرفته است. با توجه به سلطه‌ی سامسونگ و کوالکام در بازار تراشه‌های مورد نیاز برای ابزار‌های رده بالا و همچنین فعالیت مدیاتک در محصولات رده‌پایین و نوپا، فعالیت برای یافتن سهمی از بازار برای اینتل بسیار سخت است.

براساس شنیده‌ها، اینتل در حال بازنگری سیاست‌های داخلی خود در مورد تلفن‌های‌هوشمند است؛ چراکه اینتل در این حوزه‌ موفقیت‌های خاصی را به دست نیاورده است. یکی از مواردی که اینتل نیاز مبرمی به آن دارد، برخورداری از شرکای سخت‌افزاری است. آنچه واضح است، قرارداد همکاری این کمپانی با لنوو به اتمام رسیده است. براساس آن اینتل وظیفه‌ی تأمین تراشه‌های مورد نیاز تلفن‌های هوشمند لنوو را برعهده داشت. اینتل با کمپانی ایسوس نیز قرارداد همکاری دارد. ایسوس اخیراً از سری تلفن‌های‌هوشمند Zenfone پرده برداشت. تلفن‌های هوشمند این سری در سایز‌های 4، 5 و 6 اینچ و با قیمت‌های 99، 149 و 199 دلار به بازار عرضه خواهند شد. ایسوس در این محصولات از تراشه‌های اتم اینتل استفاده کرده است که احتمالا در اردیبهشت ماه این محصولات را روانه بازار خواهد کرد. انتظار می‌رود اینتل شماری دیگری از تلفن‌های‌هوشمند را در نیمه‌ی دوم سال 2014 میلادی به بازار عرضه کند.

اینتل در کنفرانس بین‌المللی موبایل بارسلونا که ابتدای اسفندماه در بارسلونا برگزار خواهد شد، از تراشه‌ی جدید اتم خود پرده خواهد برداشت. تراشه‌ی جدید یک چیپ دو هسته‌ای براساس Merrifield با فرکانس کاری 2.13 گیگاهرتز و از لیتوگرافی 22 نانومتری بهره‌ گرفته است. این تراشه در تلفن‌های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از LTE و NFC قابل استفاده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات