سامسونگ با وجود رشد اندروید، قسمتی از سهم خود از بازار را طی سال گذشته واگذار کرده است

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از پیش می‌دانیم که سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2013 میلادی با کاهش اندکی مواجه بوده است؛ حال به لطف مجموعه ی تحلیلی Kantar می‌دانیم که این کاهش سهم دقیقا در چه بازارهایی رخ داده است: بازارهایی مثل چین و اروپا...
تبلیغات

 تصویرهای بدست آمده از این تحلیل نمایانگر تضعیف ناچیز 2.2 درصدی غول کره‌ای طی سال پیش در فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و آلمان است در حالی که در همین بازه زمانی، سهم مربوط به بازار چین ثابت مانده است. از آنجایی که سهم بازار اندروید طی این مدت در چین با افزایش 5 درصدی روبرو بوده است، می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ تا حدودی زمین را به شرکت‌های محلی نظیر شیائومی که هم‌اکنون رهبری بازار آن منطقه را برعهده دارد واگذار کرده است. البته تمامی این معادلات ممکن است به زودی طی یکی دو ماه آینده و با ارائه پرچم‌دار جدید سامسونگ بر هم خورد.

در همین حال، iOS اپل بخشی از سهم خود را در اغلب بازارها طی سال گذشته واگذار نموده  ولی همچنان قدرت خود را در بازارهای کلیدی همچون چین، بریتانیا و آمریکا حفظ کرده است. این را هم باید در نظر داشت که اپل 44 درصد از فروش مربوط به تعطیلات سال نو را در اختیار خود گرفت. کوپرتینو همچنین با 69 درصد از سهم اسمارت‌فون‌های فروش رفته در ژاپن بر بازار این کشور نیز سلطه دارد که با همکاری بزرگترین اپراتور ژاپن ممکن شده است؛ چرا که اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo سر انجام ارائه‌ی آیفون‌های قراردادی را در کشور خود شروع کرده است.

برای تکمیل این اطلاعات، ویندوز فون در طی سال گذشته تقریبا در تمامی مناطق با افزایش فروش روبرو بوده است و حتی توانسته دومین جایگاه سیستم‌عامل اسمارت‌فون‌ها در ایتالیا را به خود اختصاص دهد. این افزایش سهم به قیمت عقب افتادن بیشتر بلک‌بری تمام شده است که در حال حاضر سهم ناچیز 0.4 درصدی از بازار آمریکا داشته و در تمامی نقاط نیز با کاهش سهم همراه بوده است. در زیر نمودار سهم فروش سیستم‌عامل‌ها را مشاهده می‌نمایید.

kantar-2014-04-27-03
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات