گلکسی گلس، عینک هوشمند سامسونگ که احتمالا در IFA 2014 رونمایی می‌شود

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ابزارهای پوشیدنی، فضای جدیدی است که برای غول‌های فعال در حوزه موبایل مانند گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد ندارد این بازار را از دست بدهد و در همین راستا به دنبال ساخت عینک هوشمند شبیه به گوگل‌گلس با نام Galaxy Glass است.
تبلیغات

امروز رسانه‌های کره‌ای گزارش کرده‌اند که سامسونگ در حال طراحی و ساخت محصول پوشیدنی جدیدی با نام Galaxy Glass است. براساس گزارش Korea Times، سامسونگ این محصول را در نمایشگاه IFA 2014 که در پاییز امسال (میلادی) برگزار می‌گردد، رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ در IFA 2013 با معرفی گلکسی نوت ۳ و گلگسی نوت ۲۰۱۴، هیاهوی بسیاری برپا کرد و ظاهرا امسال نیز قصد دارد محصول جدیدی را به نمایش درآورد.

گوگل که از مدت‌ها قبل توسعه و طراحی عینک هوشمند خود را آغاز نموده، هنوز نتوانسته عرضه گسترده آن را شروع کند و در عوض این عینک را بصورت محدود و بین افرادی که برای خرید آن دعوت شده‌اند ارایه می‌کند.

در گزارش رسانه کره‌ای بخشی از نقل‌قول‌های داخلی سامسونگ در باره این محصول نیز درج شده است:

گلکسی گلس یک فرهنگ جدید از هیجان در ارتباطات را پیش رو می‌گذارد. عینک هوشمند بازار جدید و توانایی را برای ما ایجاد می‌کند. البته این ابزار پوشیدنی به سرعت به مرحله سوددهی نخواهد رسید، اما عرضه آن باعث تثبیت جایگاه ما در بازار شده و نشان می‌دهد که ما رهبر بازار هستیم.

هنوز پتانسیل بازار ابزارهای پوشیدنی مشخص نشده است، اما همه کمپانی‌های مطرح فعال در حوزه فناوری در تلاش برای ارایه محصولی در این بخش از بازار هستند. در نمایشگاه CES امسال نیز همچون سال گذشته شاهد انواع و اقسام گجت‌های پوشیدنی بودیم که اغلب آن‌ها هنوز بصورت عمده وارد بازار نشده‌اند.

به هر حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا علاوه بر ساعت هوشمند Galaxy Gear یک عینک هوشمند با نام Galaxy Glass را نیز روانه بازار کند.

در انتهای این گزارش نیز آمده است که عینک هوشمند سامسونگ قابلیت‌های مشابه ساعت هوشمند این شرکت را خواهد داشت. قابلیت‌های همچون امکان برقرار تماس، مشاهده اعلانیه‌ها، ارسال و دریافت پیغام و غیره. اما بدون شک سامسونگ باید امکانات خاص و جذاب دیگری را نیز به محصول خود اضافه کند تا کاربران نسبت به خرید عینک هوشمند این شرکت تشویق شوند. شاید این کمپانی بتواند ارتباط خوبی بین عینک هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند خود برقرار نماید و تجربه استفاده از تلویزیون‌های خود را متحول نماید. به هر حال باید تا پاییز منتظر بمانیم و ببینیم که عینک هوشمند سامسونگ قادر به رقابت با عینک هوشمند گوگل خواهد بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات