گوگل و سامسونگ توافق‌نامه‌ای پتنتی به مدت 10 سال به امضا رسانده‌اند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ و گوگل توافق‌نامه‌ی بلند مدتی را به امضا رسانده‌اند که به موجب آن دو غول بزرگ دنیای فناوری قادر خواهند بود تا از مخازن پتنتی یکدیگر استفاده کنند. این توافق‌نامه تمامی پتنت‌های ثبت شده‌ی کنونی و پتنت‌هایی را که در آینده‌ ثبت خواهند شد، پوشش می‌دهد. مدت این توافق‌نامه‌ی پتنتی ده سال اعلام شده است.
تبلیغات

علاوه بر پتنت‌ها، این توافق‌نامه طیف گسترده‌ای از همکاری‌ها را در بر خواهد داشت که از جمله‌ی آن می‌توان انواع فناوری‌ها و تجارت را از جمله‌ی این موارد برشمرد. مطمئنا توافق ده‌ساله‌ی حاصل شده می‌تواند در زمینه‌های مختلفی غیر از صنعت تلفن‌های‌هوشمند و ابزار‌های قابل حمل به‌کار گرفته شود که از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌توان به همکاری در زمینه‌ی محصولات هوشمند خانگی و برخی دیگر از موارد اشاره کرد.

مطمئنا می‌توان خرید کمپانی نست توسط گوگل را به‌عنوان نشانه‌های از علاقه‌ی گوگل برای فعالیت در حوزه‌ی لوازم خانگی هوشمند عنوان کرد. این حوزه از فعالیت، یکی از زمینه‌هایی است که سامسونگ حضور پررنگی در آن دارد.

به‌طور حتم، امضای چنین توافق‌نامه‌ای منجر به کاهش مشکلات پتنتی بین دو شرکت خواهد شد و موجب تمرکز بیشتر هر دو کمپانی برای خلق و ایجاد محصولات نوآورانه‌ای می‌گردد.

این توافق‌نامه از جنبه دیگر نیز اهمیت دارد، هر دو کمپانی سامسونگ و گوگل درگیری‌های پتنتی بسیاری با اپل دارند و شاید این توافق‌نامه باعث بهبود جایگاه‌ این‌ دو شرکت‌ در مناقشات قضایی در مقابل اپل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات